Uploaded May 5, 2019

Recorded May 2019

1.4
2.9

near Rupit, Catalunya (España)

Avui hem vingut al que per a mi és un dels pobles més bonics de Catalunya, tant pel nucli urbà com pels paisatges que l'envolten, Rupit a la comarca d'Osona.

Deixem el cotxe aparcat a l'aparcament municipal que té un cost de 3 € al dia i ens endinsem al poble pel carrer Barbacana on ja trobarem les primeres dues fonts a la nostra esquerra una de les quals crec que data de l'any 1700.

Nosaltres hem fet un petit recorregut pels seus carrers per veure la part est del poble que queda una mica amagada, baixant després pel carrer del Fossar per girar a l'esquerra i veure l'església barroca de Sant Miquel.

Uns metres més endavant ens desviem a l'esquerra de nou per baixar per unes escales que ens treuen del poble e inicien el corriol que ens ha de portar al Salt de Sallent, aquest camí no té pèrdua ja que segueix el recorregut de la riera de Rupit. En aquest tram passarem al costat de dos salts d'aigua dels cuals no hem de deixar de gaudir, el Salt del Molí i el Salt de Sabaters, al costat d'aquest últim trobarem la font de la Pomareda.
Arribem al Salt de Sallent i prenem la pista que va en direcció nord-est per arribar al mirador del Salt de Sallent des d'on podrem gaudir-lo i fotografiar-lo.

Per baixar a la base del salt continuem en la mateixa direcció, però sense arribar a tornar a la pista, per un corriol que va vorejant la cinglera i que aviat es tornarà una baixada forta i pedregosa la qual podrem realitzar amb cura però que no té grans perills. Si hem d'estar atents a una desviació a la dreta que podem passar-nos en continuar clarament el camí i no estar indicat el desviament que ens ha de portar a la base del salt, la he marcat al track. Un cop a la base us asseguro que haurà valgut la pena, és espectacular veure impactar al fons del barrant el Salt de Sallent i la perspectiva de veure-ho des aquí.

Ara toca tornar a pujar i desfer el camí fins a la part alta del salt on haurem de creuar la riera i per a això si ve carregada haurem de treure’ns les botes per remullar-nos els peus ja que a nosaltres ens va semblar l'única manera de passar a l'altre costat.

Continuem per una ampla pista en direcció a l'església de Sant Joan de Fàbregues des d'on també podrem gaudir d'unes magnífiques vistes de l'entorn, a més és bar i restaurant per qui vulgui reposar forces.

Tornem uns metres enrere per continuar la pista cimentada que deixarem prenent una senda a l'esquerra indicada com Camí del Bassis, aquest camí puja bastant i ens permetrà veure noves panoràmiques de la zona, a més de visitar les tombes antropomòrfiques que són un parell de forats a la roca únics testimonis d'enterraments en roca viva que es coneixen en aquesta zona.

Per acabar i quan sortim d'aquesta senda prendrem una altra vegada la carretera per més endavant desviar-nos a la dreta i visitar l'església de Santa Magdalena, on també tenim una font per poder reposar líquids, tornant de nou a Rupit i visitant el seu pont penjant que creua sobre la riera

Havien vingut moltes vegades a Rupit i baixat a veure el salt però mai como avui, tot es degut a que ahir va ploure molt i encara que complica una mica l’excursió, sobre tot al tram que anem al costat de la riera de Rupit ha merescut la pena.