May 26, 2021

May 2021

near L'Espelt, Catalunya (España)

Avui cap a l'Anoia.
Baixant de l'Eix (C-25) cap a Igualada per la BV-1031, hem aparcat al Parc Eòlic de la Serra de Rubió, a sota d'un dels enormes molins de vent.
La intenció és fer un modest "100 cims essencial" del llistat de la FEEC.
Un cop aparcats seguim uns metres per la pista de conservació dels molins de vent fins a trobar un corriol que ens fa deixar la pista i ens puja en poca estona fins el primer cim d'avui, el Morrocurt, de 751m.
Baixem del cim per el corriol que va seguint la carena de la Serra de les Maioles i tornem a pujar per fer el cim "essencial" del Puig de Sant Miquel, de 733m.
Al cim hi ha un vèrtex geodèsic, un pessebre i un masteler amb una senyera.
En aquest indret hi havia hagut el Castell d'Ardesa, documentat des de l’any 989 i de fet hem anat trobant pedres molt ben col.locades en els últims metres, que podrien ser restes d'esglaons.
Així que comencem la baixada cap a l'església de Sant Pere d'Ardesa, que es troba sota el puig de Sant Miquel, trobem més restes de l'antic castell, concretament un mur formant un angle recte amb una espitllera, però poca cosa més.
Sant Pere d'Ardesa surt esmentada en un document de l'any 1082. Cap al segle XIII o XIV va passar a ser sufragània de Santa Maria de Rubió. Amb el temps va restar abandonada i es va esfondrar la nau. Ha estat restaurada l'any 2009.
Per tornar seguim un corriol que surt del darrere de l'església, al costat del camí de baixada del Puig de Sant Miquel i que ens dirigeix cap a la dreta fins a fer-nos enllaçar amb el camí d'anada, poc abans del Morrocurt. I d'allà cap el cotxe pel mateix camí pel que hem vingut.
La ruta és fàcil i sense complicacions i ja tenim un altre 100 cims al sac.
Parking

Aparcament al Parc Eòlic de la Serra de Rubió.

Drecera a l'esquerra

Recuperem pista

Indicador

Corriol entre les pedres, a la dreta, entre les dues pistes.

Cim del Morrocurt

Camí que va del Morrocurt a Sant Miquel.

A la dreta amunt.

Aquest és l'enllaç del camí d'anada i el de tornada.

Puig de Sant Miquel, 733m. (100 cims essencials)

Castle

Restes del Castell d'Ardesa.

Religious site

Sant Pere d'Ardesa

Restes de l'antic poblat al darrere de l'església.

Seguim el camí de la dreta per tornar.

• Photo of amboix

amboix May 29, 2021

Una ruta ben fàcil i molt bonica per fer un cent cims!