Moving time  4 hours 32 minutes

Recorded December 2018

3.2
6.4

near Roses, Catalunya (España)

Caminada pel Camí de Ronda aprofitant la solitud de la tardor d'aquests paratges.
Hem gaudit del solet del dia i de la fresca en la seva posta
Anavem amb l'idea de iniciar la jornada a la població de Roses i un cop a Cadaqués agafar el bus (moventis) que per 2,75€ i mitja horeta i recuperar la furgo al punt d'inici. A l'arribar passades les 18 ja no hi havia linia regular per la qual cosa ens vam quedar a l'Hostal El Ranxo (situat davant de la benzinera Repsol i del Supermercat Condis) que per 60€ vam poder dormir en habitació doble.
Al dia següent va tocar patinar i a les 07:00 puntual sortia el bus cap a Figueres. Parada a la població de Roses a les 07:30 recupero vehicle i a recollir la princesa amb el nostre estimat Track i cap a l'etapa següent que serà de Portlligat a Cap de Creus.
Però comencem a pams i a continuació presentem el track amb quatre fotografies que esperem que us facin de servei en les vostres aventures.
Atenció amb el joc de colors del capvesprei de la tranquilata fora de dies d'estiu.
Ruta moderada per la llargada de la ruta que en dies d'estiu es recomanem dur un parell de litres d'aigua per cap.

Far de Roses

Primer punt d'interés tot just començar la ruta

Platja canyelles petites

Una de les primeres platgetes que trobarem

Punta Falconera

No arribarem fins la punta per no surtir de la ruta
Mine

Búnker

Els búnquers de Roses van ser construïts entre l'any 1945 i 1946 com a resultat del pla de fortificacions impulsat pel General Franco, conegut com Línea P o Gutiérrez, per prevenir una possible invasió aliada de l'eix pirinenc durant la Segona Guerra Mundial. http://www.rosespedia.cat/index.php/Búnquers

Cala Murtra

Creuarem peu petit pont sense tocar la cala

Cala Rostella

Tranquilitat cap a les 16:00

Cala Montjoi

Esperàvem trovar algo obertura per donar aigüeta al Track.Res de res, potser a Cala jòncols

Punta de la Ferrera

Cala Calitjar

Caleta solitaria amb un petit retool informatiu

Cala Pelosa

Darrera cala abans d'enfilar cap el Cap de Norfeu
Mountain pass

Cruïlla Torre Norfeu

Pujarem cap el Coll de Canadell on hi ha un petit aparcament anàrquic ja que comunica amb la pista forestal que ve de Roses. Si volem en aquest punt podem visitar unes coves que hi ha continuant una pista barrada al trànsit de vehicles o bé pujar cap a la torre de Norfeu situada a 171m d'alçada Infotaula d'edificiTorre de Norfeu La Torre de Norfeu és una construcció del municipi de Roses (Alt Empordà) protegida com a bé cultural d'interès local.. Situada dins la petita península que forma el cap de Norfeu, al cim del turó més alt de tots els que conformen l'orografia de la zona, amb un gran domini sobre el mar.[1] https://ca.wikipedia.org/wiki/Torre_de_Norfeu Nosaltres decidi continuar la ruta deixant la pista a l'esquerra i agafant el GR que continua per la dieta en forma de i grega. Qui vulgui pot baixar a la Cala Canadell a pocs minuts a peu del Coll

Cala Jòncols

Aquí podem disposar de diversos serveis ja que hi trobem l'hotel Jòncols que s hi arriba a través d'una pista. També hi ha les vinyes més petites de Catalunya, si més no és el que llegeix un rètol al costat de l'entrada a l'hotel Per aquestes dates ( pont de la puríssima ) tancat a l'igual que a la Cala Montjoi

Pla de la Figura

Cruïlla nque agafarem el camí cap a la dreta direcció a mar per anar baixant fàcilment cap a Cadaqués. Retallarem algún tram agafant el GR que va creuant la pista en algunas del seis revolts

Panoràmica

Bona ruta. La farem!

• Photo of macarenudelesmuntanyes

macarenudelesmuntanyes Dec 11, 2018

Per disfrutar gaudint de l entorn