Time  3 hours

Recorded April 2015

0.5
1.1

near Casa Nova, Catalunya (España)

Aquesta curta ruta dins de territori cristinenc des de Pedralta forma part d'aquelles en que anem a «fer el cabra» i a la cerca de nous punts d'interès singulars. Alguns no els hem trobat, però n'hem trobat de nous per a nosaltres.

En concret, els amics capità haddock i perepedrito ens van fer dentetes amb les seves anades i vingudes pels estreps nord de la zona de Pedralta, amb coves i roques que desconeixíem... i cap allà hem anat. Mil gràcies doncs un altre cop.

De manera resumida, hem visitat:

- Pedralta. Hi trobareu una descripció més detallada en la passejada que hi hem fet i que també hem penjat a Wikiloc. Un plaer de veure sempre que hi anem. Com a curiositat afegida, és un indret tan singular i conegut des d'antic, que és fita entre Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d'Aro al menys des del 1057 (bé, de fet al principi entre SFG i segurament Solius, doncs el terme municipal de Santa Cristina tal i com ara el coneixem creiem que per primera vegada va aparèixer al 1858).

- El Mirador de Pedralta. També recomanem llegir els comentaris del passeig on en donem detalls. No ens hem pogut estar de tornar a pujar-hi.

- Cau de la Guilla. Singular bola rocosa, d'uns 2 metres d'alçada, a poca distància del viarany, erosionada de manera arrodonida per la part inferior.

- Dues balmes o petites concavitats en la gran roca, molt curioses, just sota del Turó de l'Home. A costat mateix del corriol.

- Cova, de la que desconeixem el nom, que ens recorda molt a la Cova del Camí Romà a Sant Feliu de Guíxols, amb entrada per les dues bandes, però més gran e irregular per dins. Buscàvem la d'en Pedrito, però no la hem trobat ... i per contra hem anat aquí. A uns 120 metres a l'oest del corriol i després d'uns 60 metres de desnivell cap avall, quasi tot el tram de baixada sobre sauló (encara el maleïm! I després ens caldrà pujar).. Ha estat divertit i no gaire fàcil de passar d'una banda a l'altre.

- Al costat de l'anterior, una mica més amunt, hi ha una entrada, més tipus «cova normal», però no gaire fonda, d'un parell de metres.

- Cova d'en Pere. Punt més al nord de la ruta, tot just al damunt del Club de Golf de Santa Cristina, amb molt bones vistes sobre ell (quines cases!) i tot l'entorn (Vall d'Aro, Gavarres, ...). És cert, una mica difícil el tram final, però no hi ha sauló! És roca i si no està humida ni tens vertigen, però sí bon calçat ... cap a dins! Ara bé, dificultant l'entrada hi trobem força vegetació amb els corresponents esbarzers ... però ningú ha dit que fos fàcil. Cova natural de 5,5 metres de llargada i prou alta per que hi podem ser dempeus sense problemes. Excavada al 1985, s'hi van trobar restes d'època eneolítica. Possiblement, usada com lloc d'enterrament. Volem recordar que vàrem saber de la seva existència gràcies al fantàstic llibre del Club Alpí Palamós on recullen els seus primers 10 itineraris megalítics a les Gavarres i l'Ardenya.

- Roca del Cap de Gos. Roca aïllada, d'uns dos metres d'alçada, i prou visible sobre el Torrent dels Molinets, erosionada naturalment de tal manera que veiem que se li ha posat aquest nom tan descriptiu. De fet, depèn d'on la mireu, va agafant formes diferents. Per cert, a la "part del cul" ens hi sembla distingir uns gravats a la pedra. Ho podeu veure a la segona fotografia de la sèrie de sis que li hem fet.

I això és tot.

Només afegir que hem pogut veure unes quantes fites al llarg del recorregut, que tota l'estona hem anat gaudint de l'espectacle visual i geològic de la zona amb contrasts cromàtics i de tota mena molt singulars, i que el dia després encara sentim el gust del pol·len del bruc florit que hem anat empassant al llarg d'aquesta petita i entretinguda aventura.

A grimpar!
Roca_del_Cap_de_Gos

• Photo of montagut

montagut May 16, 2015

Un lloc interminable aquesta Ardenya...
    Haurem de dir-lia en Hadock que ens ensenyi la cova d'en pere pedrito
    Salut company!!

• Photo of Ambotes

Ambotes May 18, 2015

Sí senyor! A veure si ens hi animem !!
    Fins ben aviat. Salut i botes.