1.8
3.6

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a l'aparcament de Coll de Condreu. Des d'aquí anem a buscar el camí del Mas Armadas, que està situat a la carretera C-153 entre les dues entrades de l'aparcament. El camí s'enfila suau per una fageda espectacular i molt neta de sotabosc fins albirar la casa d'Armadans,seguim el camí fins a trobar la primera bifurcació per seguir cap a la dreta fins a les Roques Encantades o encadenadas, des d'aquí hem agafat el camí cap a La Salut però no hi hem arribat, al collet de l'Aire ens hem desviat a cap a la Bassa de la Jassa per baixar fins a la Riera i el Pont del Papalló, on hem creuat la carretera.Un cop arribats al Pont del Papalló, cal travessar la carretera i agafar un corriol que segueix paral·lel a la riera. Avui tot i que no feia gaire calor, caminant pel mig dels arbres i al costat de l'aigua es notava una fresca molt agradable. El camí acaba a la carretera on hem de fer uns 300 metres per arribar al salt del Esquellons, que avui era sec, però que ha de ser molt bonic amb aigua doncs és un baixant que fa graons per on salta l'aigua.
Aquí sense tornar a la carretera, seguirem la pista que va en paral·lel a ella però que es va enfilant de mica en mica fins un punt on cal seguir un corriol que sense ser massa costurut ens portarà primer al Bolet de Troia, una roca molt curiosa i espectacular, a la Bauma i al cim de Troia. A partir del cim de Troia, tot és cara avall pel mig de la fageda fins arribar al camí d'Armadans on hem començat per acabar novament al Coll de Condreu.