Uploaded June 26, 2016

Recorded June 2016

1.6
3.3

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Avui una matinal espectacular pel Coll de Condreu fins a les Roques Encantades, el Pont del Papalló i tornar pel cim de Troia. Gràcies Monbeni77, Rianel i Ebassegoda pels vostres tracks que ens han permés gaudir com mai d'aquest entorn fantàstic.

Com deia, deixem el cotxe a l'aparcament de Coll de Condreu. Des d'aquí anem a buscar el camí del Mas Armadas, que està situat a la carretera C-153 entre les dues entrades de l'aparcament. El camí s'enfila suau per una fageda espectacular i molt neta de sotabosc fins albirar la casa d'Armadans: un conjunt de cases precioses i molt ben cuidades que fan enveja. Qui vulgui començar amb més marxeta pot anar pel mirador agafant un corriol que s'enfila dret amunt.

Seguim el camí fins a trobar la primera bifurcació per seguir cap a la dreta fins a les Roques Encantades o encadenadas, doncs diu la llegenda que el dimoni passava sovint per allà i tirava pedres al poble de Les Planes d'Hòstoles per quin motiu els habitants varen resar tant i tant que varen aconseguir que un àngel encadenés les roques de tal manera que el dimoni ja no les podia tirar avall, fet que provocà que aquest s'aburrís i marxés d'allí.

El paratge és espectacular, el conjunt de gran roques amb arbres frondosos que donen una llum especial li dona un encant únic al lloc. Nosaltres hem voltat una estona però us asseguro que ens hi volíem quedar!!.

Des d'aquí hem agafat el camí cap a La Salut però no hi hem arribat, al collet de l'Aire ens hem desviat a cap a la Bassa de la Jassa per baixar fins a la Riera i el Pont del Papalló, on hem creuat la carretera. Aquesta baixada seguint la pista pel mig del bosc ens permet gaudir una vegada més de l'encant que tenen les fagedes en el nostre país: vermell el terra, verdes les branques i grisos els troncs.

Un cop arribats al Pont del Papalló, cal travessar la carretera i agafar un corriol que segueix paral·lel a la riera. Avui tot i que no feia gaire calor, caminant pel mig dels arbres i al costat de l'aigua es notava una fresca molt agradable. El camí acaba a la carretera on hem de fer uns 300 metres per arribar al salt del Esquellons, que avui era sec, però que ha de ser molt bonic amb aigua doncs és un baixant que fa graons per on salta l'aigua.

Aquí sense tornar a la carretera, seguirem la pista que va en paral·lel a ella però que es va enfilant de mica en mica fins un punt on cal seguir un corriol que sense ser massa costurut ens portarà primer al Bolet de Troia, una roca molt curiosa i espectacular, a la Bauma i al cim de Troia.

A partir del cim de Troia, tot és cara avall pel mig de la fageda fins arribar al camí d'Armadans on hem començat per acabar novament al Coll de Condreu.

Realment la ruta és molt bonica i molt recomenable tant a la primavera (per l'aigua que corre) com a l'estiu (doncs és molt ombrívola) com a la tardor (tant pels colors de la fageda com pels bolets que hi trobareu).
Curiosa roca que encara no sé com s'aguanta treta
Petita i difícil d'ocupar pero curiosa la flora que té a sobre
Conjunt de cases precioses amb un galliner molt curiós
increíble racó de món.
bassa natural situada al mig del prat
Si bé es passa la carretera per dalt, el camí continua el costat de la riera
Els graons que fan saltar l'aigua (quan en baixa)
Les vistes des d'aquí són maravelloses
Cim assenyalat amb tres fites de ciment

• Photo of Manel_49

Manel_49 Jun 27, 2016

La vegetació molt agradable. Els plans de la part superior espectaculars. Nosaltres la vam començar i acabar al pont de Papelló. A Coll de Condreu no vam saber trobar el camí que ens porta a Troia. Pujar pels Escallons és molt bona idea. Ens va tocar fer una mica més de carretera. Tot i així vam gaudir de la sortida. Totalment d'acord amb la teva descripció. Salut i Cames!

ignasi&pilar Jun 27, 2016

Moltes gràcies Manel_49, efectivament el nostre dubte era trobar el camí per pujar a Troia des del Coll de Condreu i per això varem invertir el sentit del a ruta. Tens raó m'havia deixat comentar els plans superiors que com tudius són espectaculars. Salut

• Photo of roanxa

roanxa Jul 13, 2016

Ahir vam fer aquesta ruta el Jordi, Josep i jo. Us felicito ja que ens ha agradat moltíssim. Jo havia fet les roques encantades, pero no el Cim de Troia. Arreu del Cim de Troia, van haver de tirar del teu track ja que el camí era invisible amb tanta follarasca que havia. Reitero, tant la distància, com el desnivell, com les vistes, com la vegetació formidables. Enhorabona.

ignasi&pilar Jul 13, 2016

Moltes gràcies Roanxa pel teu comentari. Salut i a caminar!!

• Photo of carlos1958

carlos1958 Nov 20, 2016

Sencillament espectacular !!!!! Gràcies Ignasi&pilar per compartir aquestes fantàstiques rutes.

ignasi&pilar Nov 21, 2016

Gràcies pel teu comentari, Salut i cames

• Photo of PicAcamins

PicAcamins Sep 17, 2017

Moltes gràcies per publicar el track d'una ruta tant bonica.
    Ha coincidit que l'hem fet en un dia amb molt bona visibilitat i bona temperatura i també amb una bona ventada. Molt recomenable!!

ignasi&pilar Sep 17, 2017

Moltes gràcies PicAcamins pel teu comentari, salut

• Photo of roanxa

roanxa Nov 28, 2018

L'hem feta els companys del dimars, cal dir que tothom ha estat encantat de la guapada de caminada.

ignasi&pilar Nov 30, 2018

moltes gràcies per la teva valoració, salut