Technical difficulty   Moderate

Recorded March 2018

2.6
5.2

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Ruta pel sector Sued-Oest del Collsacabra, que ofereix fantàstics miradors sobre Sau (alguns d'ells sobre espectaculars cingleres penjades sobre l'abisme) i diverses baumes i coves, així com la possibilitat de conèixer la bonica ermita romànica de Sant Miquel de Sorerols.

Iniciem el trajecte per pista asfaltada i prenem camí que passa per les finques Can Treserra i Can Tafura (amb un darrer tram perdedor entre la vegetació abans d'arribar a aquest mas). Seguim baixant i arribem fins les coves i balmes de les Baconeres, indret molt feréstec i amb coves, roques i pedres entre una vegetació sorprenent. Continuem i passem a prop de les restes del castell de Sorerols, dirigint-nos a continuació fins a la bonica església romànica de Sant Miquel de Sorerols (segle XI), situada sobre un turó. Seguim baixant fins els miradors de les roques de la Bora Fosca, amb espectaculars formacions rocoses que ofereixen les primeres vistes sobre l'embassament de Sau i el seu parador nacional. Després de la sessió fotogràfica de rigor en aquestes formacions rocoses arrodonides, baixem fins la cova de la Bora Fosca, tancada amb una cadena.
Continuem el camí creuant el Torrent de la Feu i pugem fort fins a arribar a unes curioses roques amb forma de bolet.
Tornem a baixar i arribem fins a la zona dels miradors de Sau, una sucessió de paratges elevats que ofereixen fantàstiques vistes de l'embassament, algunes de les primeres cingleres del Collsacabra i el Puig de la Força: es tracta de llocs idonis per a fer un mos mentre es gaudeix del paisatge. Una mica més endavant, trobem un parell de miradors amb vistes de l'espectacular Morro de l’Abella.
Seguim per pista passant pel mas d'El Noguer i travessem la carretera de l’Esquirol a Tavertet, pujant per un corriol dret fins a sota de les roques de la Corbera, on trobem unes balmes: reculem voltant tot el morro i pugem pel mig d’una torrentera (sector de fort pendent), fins arribar a les Roques de la Corbera, una altra zona de geologia i vistes espectaculars en la que també val la pena aturar-se i prendre unes bones fotos.
A partir d'aquí ja prenem un bonic corriol que ens acosta fins la carretera, que creuem i seguim en paral.lel per l'altre marge fins arribar al punt d'inici.
Magnífica caminada que permet gaudir de paratges i vistes espectaculars d'aquest sector menys conegut del Collsacabra.
  • Photo of Balma Gran Corbera
  • Photo of Mirador Sau 1
  • Photo of Mirador Sau 3
  • Photo of Morro de l'Abella
  • Photo of Parking (inici i final)
  • Photo of Puig de la Força
Tavertet
  • Photo of Roques de la Corbera 2
  • Photo of Roques de la Corbera 3 (Molí de Sobiranes)