Uploaded September 13, 2018

Recorded September 2018

1.5
3.1

near Cugnet, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

[Català / Français]

Ascensió al Rocher Blanc, un dels cims més alts del massís de Belledonne. La pujada al principi és per un corriol marcat entre herba alta que ens anirà apropant al torrent de Pin (ruisseau du Pin). A partir d'allà anirem seguint fites primer més pel fons de la vall, fins que aquesta girà a l'esquerra i ens enfilem (fites) en forta pendent fins la base d'una paret, des d'on el corriol fa una S primer a la dreta, després a l'esquerra i creua una tartera de blocs. Seguim sempre fites, i anem guanyant ràpidament desnivell. Cap a la cota 2680, abans d'arribar al voltant del Lac de l'Amiante, les perdo una mica, però es pot avançar per tot arreu per aquesta zona desèrtica d'esquistos.
La pujada al Col de l'Amiante des d'abaix sembla ser molt pitjor i penosa del que acaba sent, doncs si es segueixen les fites el camí és prou còmode. Només hi ha un petit pas d'una muralleta més rocosa, on potser ens ajudarem amb les mans, però senzill. Des del coll, forta pujada per blocs fins al cim.
Des del cim no puc resistir la temptació de visitar l'esbelt Rocher Badon, així que, tot i que no estava previst, faig una anada i tornada.
La baixada igual fins al Lac de l'Amiante, el qual rodejo i segueixo fites des de la seva sortida d'aigües cap avall en forta pendent. Les fites indiquen els millors passos però a vegades hi ha per més d'un lloc. Després de creuar una zona més de tartera, les fites condueixen a una forta pendent herbada... i les perdo! Comprovo el track que porto i més o menys va recte avall, així que decideixo tirar pendent d'herba avall jo també, fixant-me en un gran bloc que hi ha al fons de la vall com a referència. Un cop al fons de la vall, intento no perdre ni guanyar desnivell i anar fins a un replà (cota 2200m aprox) sota i al nord-est del Rocher Pilliozan. Des d'allà un camí fitat primer i marques grogues després ens tornarà a l'aparcament.