Uploaded March 7, 2017

Recorded March 2017

1.2
2.3

near Biert, Catalunya (España)

Aparcamos el coche en el Pla de Marti , el objetivo de esta salida era culminar varias cimas de la sierra de Rocacorba ,el grupo lo formábamos Inma ,Ana, Manolo , Carlos y Julian ,día soleado y una temperatura agradable en este comienzo de marzo, una vez mochilas al hombro nos dirigimos al collet de Marti , de allí la senda sigue recta hacia Puig Sesarques , por detrás de este turo , el Comaestremer , primera cima de hoy , 885 mts sobre el nivel del mar. El recorrido hasta el collado de la piedra de los tres señores se hace sencillo y distraído , a nuestra derecha podemos contemplar el valle de Falgons , detrás de la mencionada piedra una senda nos sube al Puig de la Vall , un conjunto de rocas empinadas hacia el cielo , parece que quisieran despegar , pero silenciosas ven como el paso del tiempo no las altera, todo el recorrido esta señalizado con marcas amarillo-blancas , excepto ahora bajando este Puig que cambian a rojas-blancas hasta el cruce de la riera de Rocacorba cerca del vecindario del mismo nombre , dejamos atrás el Golany y bajamos al collado de Saposa , lugar de descanso , aprovechando para comer alguna fruta. Con marcas azules nos indican el camino hasta la cima del Turo del'Espinassors , realizada esta ascensión bajamos a la riera , la cruzamos ,y seguimos primero por una senda y despues por varias secciones de pista , las que suben al Pla de Sant Marti, llegamos a la pedra del Barret, nos hacemos algunas fotos , hemos decidido ampliar la salida hasta la Arcova , llegamos a su boca por una senda entre hayas y rocas húmedas llenas de musgo , nos ponemos el frontal , Manolo , Carlos y el que escribe, nos arrastramos hasta su interior ,tiene un recorrido de unos 70 mts en una única galería ascendente , esta abierta en una diaclasa con formaciones cálcicas en sus paredes , una curiosidad mas de esta excursión, que se a cerca a su fin . Dejamos Arcova y nos encontarmos a la izquierda entre muros de piedra seca la fuente de Rocacorba con su grifo de bronce mohoso y de caño seco ,unos metros mas y estamos en el santuario de ahí hasta el vehiculo nada mas nos queda salvar la senda con escaleras que cruzando un hermoso hayedo nos conduce al Pla de Marti,y esto es todo por hoy , hasta la próxima
j.mendez

Vam aparcar el cotxe al Pla de Marti, l'objectiu d'aquesta sortida era culminar diversos cims de la serra de Rocacorba, el grup ho formàvem Inma, Ana, Manolo, Carlos i Julian, dia assolellat i una temperatura agradable en aquest començament de març, un cop motxilles a l'espatlla ens dirigim al collet de Marti, d'allí el camí segueix recta cap a Puig Sesarques, per darrere d'aquest tur, el Comaestremer, primer cim d'avui, 885 mts sobre el nivell del mar. El recorregut fins al coll de la pedra dels tres senyors es fa senzill i distret, a la nostra dreta podem contemplar la vall de Falgons, darrere de l'esmentada pedra una senda ens puja al Puig de la Vall, un conjunt de roques costeruts cap al cel, sembla que volguessin enlairar-se, però silencioses veuen com el pas del temps no les altera, tot el recorregut està senyalitzat amb marques groc-blanques, excepte ara baixant aquest Puig que canvien a vermelles-blanques fins a l'encreuament de la riera de Rocacorba prop del veïnat del mateix nom, deixem enrere el Golany i baixem al coll de Saposa, lloc de descans, aprofitant per menjar alguna fruita. Amb marques blaves ens indiquen el camí fins al cim del Turo del'Espinassors, realitzada aquesta ascensió baixem a la riera, la creuem, i seguim primer per una senda i després per diverses seccions de pista, les que pugen al Pla de Sant Marti, arribem a la pedra del Barret, ens fem algunes fotos, hem decidit ampliar la sortida fins a la Arcova, arribem a la boca per una senda entre faigs i roques humides plenes de molsa, ens posem el frontal, Manolo, Carlos i el que escriu, ens arrosseguem fins al seu interior, té un recorregut d'uns 70 mts en una única galeria ascendent, aquesta obert en una diàclasi amb formacions càlciques en les seves parets, una curiositat més d'aquesta excursió, que es a prop al final. Deixem Arcova i ens encontarmos a l'esquerra entre murs de pedra seca la font de Rocacorba amb la seva aixeta de bronze florit i de broc sec, uns metres mes i estem en el santuari d'aquí fins al vehicle només ens queda salvar la senda amb escales que creuant una fageda ens condueix al Pla de Marti, i això és tot per avui, fins a la pròxima

River

Pla de Marti

• Photo of Pere Pairó

Pere Pairó Feb 1, 2019

El track no està ben enregistrat