Uploaded February 6, 2019

Recorded February 2019

1.5
2.9

near Biert, Catalunya (España)

Situats vora l'estany de Banyoles agafem la carretera GIV-5247 que just en el Km. 5, passa anomanar se Camí de Pujarnol a Rocacorba. Seguim aquest fins el Pla de Sant Nicolau. Aquí aparquem els vehicles i comencem la caminada. Seguim pel camí/carretera amb el mateix sentit aprox. 1 Km, el deixem per continuar per la dreta i amunt per un camí amb marques grogues i blanques que ens arriba a la Pedra dels Tres Senyors. Aquí nosaltres ens varem equivocar, vàrem continuar per la dreta agafant un camí forestal que queda tallat i varem tenir que girar per l'esquerra i amunt amb molt mal trasteig per anar a trobar el sender que passa per la carena. La ruta esta enregistrada amb l'aplicació de Wikiloc i en cap dels seus mapas no surt aquest sender, per tant, quan l'enregistres no ho veus i t'he pots equivocar com nosaltres varem fer. Amb un Editor GPX ja esta corregit mijantsant el mapa OpenCycleMap que aquest si que senyalitza el camí de la carena des del punt on estroba la Pedra dels Tres Senyors. Si seguiu aquesta ruta cal tenir molta cura d'aquest punt i fer cas del GPS. Continuem camí senyalitzat amb marques grogues i blanques que ens arribant al Puig de la Vall. Fem un petit respir mentre contemplem unes boniques vistes de la vall de Falgons, de Mieres, Sant Miquel de Campmajor....... Girem i desfem un tros de tram per continuar seguidament per Coll Saposa, creuem la riera de Rocacorba (avui sense ni pisca d'aigua), anem a visitar la Roca Barret que es troba a tocar de sender, passem per el mateix costat de la Cova d'Arcova i tot avançant camí en un tres i no res ens situem al Santuari de la Mare de Déu de Rocacorba. Ja situats just al cim de la roca (amb forma semblant a una proa de vaixell), i amb un dia clar com el d'avui ens permet gaudir de fantàstiques vistes del Cap de Creus, el Montgrí, les Illes Medes, les Gavarres, el Montseny i fins i tot el Puigmal. Una vegada gaudit de les vistes, de l'entorn i feta la foto de grup fem la tornada tot vorejant el Puigsou (988 m.), passem per el Pla de Martí i seguint el camí/carretera de Pujarnol a Rocacorba ara en sentit contrari de com ho hem fet al mati, tornem a empalmar el primer tram que hem fet a la sortida per arribar al Pla de Sant Nicolau (lloc on tenim els cotxes) i donem per acabada la caminada d'avui.

Nota,
No feu cas del temps de 8 h i 6 minuts que possa a la ruta.

El temps correcta aproximadament en moviment ha està de 3 h. 15 minuts.

Sortida

Aparquem al Pla de Sant Martí vora l'ermita de Sant Nicolau de Pujarnol i comencem la caminada.

Terme municipal de Canet d'Adri

Cartell indicatiu de que entrem al terme municipal de Canet d'Adri.

Continuem per la dreta

Deixem la carretera anomenada Camí de Pujarnol a Rocacorba per continuar per la dreta i per un sender.

Seguim per la dreta

La Pedra dels Tres Senyors

La Pedra dels Tres Senyors i continuem recta amunt per la carena. Nosaltres aquí varem agafar el camí de la dreta que en pocs moments queda tallat. Desprès varem tenir que pujar per l'esquerra amunt sense camí i es molt dret i dolent. A la ruta ja està rectificat el tram, ja que en el mapa ja surt un camí que s'enfila per la carena amunt. Ull en aquest punt !! Sobre el mapa sembla molt clar que no pots anar ni a l'esquerra ni a la dreta sinó recta amunt. Vigileu be que per aquí hi ha el camí que ressegueix la carena, espero que el que he modificat al track estigui correcta. La pedra dels Tres Senyors és en honor als Senyors de Granollers, Biert i Falgons.

Marques

Anem avançant camí seguint les marques grogues i blanques.

Puig de la Vall

Mountain pass

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra a Coll Saposa.

Continuem per l'esquerra

River

Riera de Rocacorba

Roca Barret

Cave

Cova d'Arcova

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra i ja estem situats al Santuari de Santa María i Castell de Rocacorba.

Santuari i Mare de Déu de Rocacorba

El Santuari de Mare de Déu de Rocacorba, o Castell de Rocacorba, està situat dalt del massís de Rocacorba, a Canet d'Adri (Gironès), a uns 929 metres d'altitud, just al costat del Puigsou, (992 m) actualment ocupat per repetidors de televisió que s'albiren des de moltes comarques del voltant. És una obra declarada bé cultural d'interès nacional. En aquest racó de món és on s'hi erigeix solemne just al cim d'una roca amb forma de proa de vaixell, i on en dies clars permet veure des del Cap de Creus, el Montgrí, les Illes Medes, les Gavarres, el Montseny o el Puigmal. Informació procedent de Viquipèdia.

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra i per la carretera Camí de Pujarnol a Rocacorba vigilats per les antenes de telecomunicacions de Rocacorba.

Pla de Martí

Continuem per l'esquerra

Continuem per l'esquerra per anar a visitar la font de Sant Nicolau.

Ermita

Ermita de Sant Nicolau de Pujarnol.

Arribada

Arribada al Pla de Sant Nicolau i final de la sortida d'avui.