Moving time  3 hours 44 minutes

Recorded December 2019

2.4
4.8

near Biert, Catalunya (España)

Pujada a Rocacorba. Santuari i Puigsou.
Des de Can Pererols, al camí d'Adri a Biert.

Iniciem aquesta ruta circular a Rocacorba des de la zona de CAN PEREROLS (425m), en el camí d'Adri a Biert. Deixem el cotxe a prop d'un dipòsit d'aigua dels bombers.
Seguim la pista anomenada "CAMÍ DE CANET D'ADRI AL REPETIDOR TELEFÒNIC", passa entremig del SERRAT DE LA CADALT i el XICART DE LA CADALT.
Al cap d'una bona estona d'ascenció, suau però contínua, arribem sota el penya-segat del Santuari. Trobem un encreuament de camins. Agafem el corriol de l'esquerra (està ben senyalitzat) que puja directe al cim. A mitja pujada trobem un encreuament, seguim pujant per la dreta. Ara comencen un seguit de ziga-zagues ascendents, cada corba està numerada en vermell, comença amb el número 15 i van baixant fins a dalt de tot.
Arribem al Santuari de SANTA MARIA DE ROCACORBA o CASTELL DE ROCACORBA (929m).
D'aquest castell se'n tenen notícies a l'any 1130. De l'actual manteniment del lloc i en especial de la casa, se n'ocupa l'Agrupament Escolta Sant Narcís. Quan no hi fan cap estada o activitat l'accés a l'interior és tancat, no es pot accedir al balcó privilegiat per contemplar les meravelloses vistes. L'alternativa és enfilar-se a la veïna Roca Corba (933m), a poquets metres del santuari. Des d'on veiem, en un dia clar: el Gironès, Pla de l'Estany, Empordà, Selva i més lluny les Alberes, Costa Brava, Gavarres, Montseny, el Far i el nevat Pirineus -si toca-, etc.
Acabat el mos i recuperades les forces, ens arribem dalt del PUIGSOU (988m), sostre del Gironès. Hi ha els repetidors de telecomunicacions, que ens impedeixen accedir als últims metres.
La baixada la fem pel mateix corriol que hem pujat al santuari, un petit incicador l'anomena CAMÍ DEL REBLINCO FOSC. A mig camí, en el primer encreuament, ens desviem a la dreta, cap a ADRI per FOLEIÀ.
La baixada és llarga i no sempre en bones condicions: pedres soltes, pas estret, relliscòs, molta vegetació als costats i a la tardor moltes fulles a terra.
En el pròxim encreuament girem cap a l'esquerra, directe cap a FOLEIÀ.
Aquí, a MAS VERD, he volgut seguir una drecera cap a l'inici de la ruta, passant per LA CADALT, però he hagut de recular, ja que el camí era força brut i poc definit.
Travessem Foleià (Mas Verd i Can Martí), seguim el camí, ara ja apte per a tot tipus de vehicles.
Passem per LA PLANA i CAN MADOIXA. I arribem al camí d'Adri a Biert.
Al cap d'uns 2,5 km som on hem deixat el cotxe, a la zona de Can Pererols.
Parking

Inici ruta

Aparcament camí d'Adri a Biert. Zona de Can Pererols

Encreuament

Seguim corriol esquerre de pujada al Santuari de Rocacorba

Seguim corriol cap a la dreta

Venim de: Biert Canet d'Adri (per collet de Pererols) Banyoles I seguim cap a: Santuari de Rocacorba

Arribem a dalt

Hem pujat pel Camí del Reblinco Fosc

Santuari Santa Maria de Rocacorba

Puigsou - 988m

Baixada

Tornem pel Camí del Reblincó Fosc. En el primer encreuament seguim cap a: CANET D'ADRI PER MAVERD En el següent encreuament, en el TERME, seguim per: CANET PER FOLEIÀ

FOLEIÀ

Deixem Foleià

Seguim cap a La Plana i Can Madoixa

Can Madoixa

Encreuament de Can Pou

Arribem al Camí d'Adri a Biert

El seguim 2,5 Km i arribem a l'inici de la ruta.