Uploaded May 10, 2017

Recorded May 2017

2.2
4.4

near Bagà, Catalunya (España)

Aquesta ruta comença i acaba al bonic poble de Bagà. Té com a objectiu pujar a la Roca Tiraval, una petita cinglera clarament perceptible des del poble de Bagà i que ofereix unes vistes magnífiques de la zona. En aquest recorregut circular també passarem per sota del Roc dels Quatre Batlles, que es un altre bonic mirador de la zona i pel coll de Rocadecans que ens ofeeix una vista preciosa de la vall del riu Saldes i del Pedraforca.

La ruta no presenta cap dificultat tècnica especial. Només cal destacar-ne el seu desnivell que es d'uns 900 metres. Si es fa en el mateix sentit que ho vàrem fer nosaltres aquests 900 metres es distribueixen en uns 10 km. però de fer-se en sentit contrari els pendents i per tant els esforços necessaris es multipliquen ja que caldrà superar el desnivell en poc mes de 4 km.

Hi ha punts en en que es camina per pistes en molt bon estat i llocs, la majoría, en que es camina per corriols. A vegades costa d'encertar el corriol que cal agafar perquè n'hi ha més d'un que sembla seguir la mateixa direcció. Penso que aquesta es una ruta en la que el GPS es una molt bona ajuda.
Entre les vistes que tindrem cal esmentar la Serra d'Ensija, els Cingles de Vallcebre, el Pedraforca, La Tossa, el Puigllançada,....

He classificat la ruta de moderada pel desnivell i la distància.

Esglèsia de Sant Esteve de Bagà

Sembla que es va acabar de construir el 1339. Es considera una construcció de transició entre romànic i gòtic.
Bridge

Vistes del Pont Medieval sobre el Riu Bastareny

Pont del que sembla que es tenen notícies des del segle XIV

Girar dreta

Information

Imatge del corriol que anem seguint

Deixem pista que seguiem des de la Masia de Matallops per agafar corriol a la dreta

Corriol amunt

Dreta per agafar pista

Vistes de l'indret per on anem caminant

Anem per un paratge molt bonic

A prop del Roc dels Quatre Batlles

Aquest es un dels indrets més bonics de la caminada.

Vistes des de sota del Roc dels Quatre Batlles

Des d'aquest punt es pot veure perfectament la Roca Tirabal, el poble de Bagà i la serralada que hi ha al seu darrera.

Vistes

Des d'aquest punt es poden veure els Cingles de Vallcebre, la Serra d'Ensija i el Pedraforca

Rocadecans

Des d'aquest indret, a on hi ha les restes d'uan edificació es tenen unes vistes extraordinàries del Pedraforca.
Mountain pass

Coll de Turbians

Aquest punt es un encreuament de camins. Hi ha diferents opcions per caminar des d'aquí. Nosaltres vam agafar un corriolque entrava al bosc i que està a mà esquerradel nostre sentit de la marxa.

Aquí van agafar un corriol a la nostre dreta

C

Arribant a la Roca Tiraval

Roca Tiraval

Vistes des de el punt en que no hi ha vegetació que les tapi. En una de les fotografies hi surt el pal amb restes d'una senyera que no sabem com es va poder pujar allà a dalt.

Baixant

Ja anem baixant per un corriol que no es perillós, al menys si el terra està sec, però que té una pendent molt dreta.

Continuem avall amb molta pendent

Tree

Vistes del bosc en aquesta zona

Zona maca

Un racò molt maco

Vista de la Roca Tiraval des de Can Quer

Aquest lloc ofereix una molt bona perspectiva del lloc al que hem pujat

Ermita de Santa Fé de Quer

Està en estat d'absoluta ruïna

Entrem a pista

Aquí fem uns centenars de metres per una pista ample, fins arribar a la Masia de Matallops

Girem esquerra per baixar

Devant Masia Matallops agafem corriol que surt a l'esquerra i conectem amb el mateix itinerari que hem seguit al comencament de l'excursió

Vista de Bagà

Pont i Esglèsia de Bagà

• Photo of pedraforca14

pedraforca14 Mar 29, 2018

Compte a l'hora de deixar el torrent de Turbians i començar l'ascens a la roca Tiraval. Es fàcil passar de llarg.
    Si arribeu a un punt on el torrent es ple d'arbres caiguts torneu enrere i busqueu el camí que s'enfila.
    Com que ens trobem en un espai molt tancat el gps pot donar algun error

• Photo of sabategalofre

sabategalofre Mar 29, 2018

Pedraforca, gràcies per la valoració