Uploaded April 22, 2019

1.3
2.6

near Alcover, Catalunya (España)

Dues qüestions cal assenyalar abans de continuar:
La primera es que per problemes amb el GPS durant la gravació de la ruta, aquesta ha estat editada posteriorment per corregir alguns errors. Aquest fet en cap cas dificulta el seu seguiment dons les indicacions en tot el recorregut son moltes i molt freqüents.
La segona es que la qualificació com a MODERADA de la ruta pot ser motiu de discrepàncies; tot dependrà de la capacitat de cada un i de fins on vulguem arribar perquè hi ha dues parts molt diferents l´una del altra; la primera fins La Central es molt assequible i en canvi de la Central fins Les Fonts el camí es dur i costerut encara que val la pena.
La caminada comença al aparcament que hi ha als Molins de Terrers, sembla ser que els festius es de pagament però els dies de feina suposo que no; nosaltres vam accedir lliurement.
La visita als Molins, molt interesant, no era el motiu de la nostra visita.
Havent sortit del aparcament, el camí recorre al costat de la antiga sèquia (encara ara porta aigua) que necessitava el moli; molt aviat el deixarem per seguir el camí que ens dura fins Les Fonts i que ens podria dur fins a Mont-ral ; es el que ens serveix a nosaltres.
El camí, còmode com us he dit abans, ens du després d´uns 3,2 quilometres fins La Central Elèctrica aquí s´acaba però, el tram que diríem bo; després de pujar unes escales que ens deixen a la part de dalt del poc que queda de la Central podem baixar fins el riu per anar a veure el que s´anomena Niu de L´Aliga que, curiosament, es un toll amb un saltant d´aigua mes impressionant com mes aigua baixi i que segons diuen el nom li ve per alguna semblança a un àliga que no he sabut veure.
Fins aquí la part mes còmode; si no volem anar mes endavant , just abans de pujar les escales que ens duen dalt la Central, un senyal ens indicarà per on podem fer la tornada.
Si volem continuar ens queden 0.9 qm fins La Bassa , 1.2 fins Les Fonts del Glorieta i 2.7 qm fins Mont- ral.
Com he dit abans el camí no es bo però crec que veurem justificat l´esforç.
L´area de servei de La Bassa te un bon panell d’informació i el que s´agraeix mes ,un banc per poder seure. Abans de continuar, aquí podem veure restes del canal que duia l´aigua a la central elèctrica, les restes d´una caseta on encara queda part de una comporta de regulacio i també el que devia ser la bassa. D´aci es pot, també, seguint uns senders mig amagats voltar per veure el riu des de dalt i també a continuació baixar fins baix per, seguint el riu, trobar el que queda de l´antiga resclosa que derivava l´aigua. Em de guiar-nos una mica per el nostre instint de senderistes per retornar al camí principal, però val la pena.
Un altre indicador, arribats al camí principal, ens diu que a prop ens desviem ( hi ha un altre senyal) a l´esquerra per baixar a Les Fonts i disfrutar de la bassa i el salt, sempre que baixi aigua; de les parets també brolla aigua.
Tornem al camí si volem anar fins el mirador; allà veurem el camí que continua per anar a Mont-ral.
Desfarem el camí fins de nou arribar a la central i després de baixar les escales, a dreta, comença el camí de baixada; travessarem el riu i per un camí ( un rètol ens diu que es camí particular), que segueix el curs del riu encara que nomes sentirem el soroll de l´aigua.
Ens trobarem l´entrada al Mas del Mario ( el mas no el veurem) i no gaire mes lluny una reixa que priva el pas però que es accessible per el costat als que anem a peu.
Camí avall travessarem de nou el riu per retrobar-nos amb el camí del rec i tot seguit l´aparcament.