Uploaded February 15, 2019

Recorded February 2019

5.8

near Ripoll, Catalunya (España)

Ruta circular Ripoll- Vallfogona del Ripollès- Sant Joan de les Abadesses- Ripoll amb petites derivacions per visitar la Font del Sofre (si voleu portar una ampolleta d'aigua buida, que és medicinal pel agne), El Casot dels Cirers, Turó de les Fosses (1087 m. Vèrtex geodèsic), La Casa del Mestre, Sant Bernabé de les Tenes, Santa Cecília de Ragort i Vallfogona del Ripollès (Castell de la Sala, Campanar del Pòpul, La Salut, El Comunidor i Església de Sant Julià).
Comentar que el primer tram fins a Vallfogona del Ripollès que anteriorment estava per zones molt brut i de difícil avançar, ara s'ha fet una magnífica feina de neteja i a més s'ha tornat a repintar tota la ruta amb marques grogues i combinada amb les del GR no té pèrdua.
Sortint de Ripoll anem a buscar el PR-C 59.1 i abans d'arribar a Casa del Soler ens desviem cap a la dreta per anar a visitar la Font del Sofre, tornem a refer el camí i passem per darrere de Can Soler, El Batet, Cirers, aquí ens desviem a l'esquerra per anar a visitar les ruïnes del Casot del Cirers, continuem cap al Collet de les Fosses en desviem a l'esquerra i pugem al Turo de les Fosses per veure el Vèrtex a (1087 m, i no té vistes), refem el camí de baixada cap a l'Hostal de la Creu, aquí si fa sol magnífic lloc per esmorzar, continuem cap a la Casa del Mestre, Sant Bernabé de les Tenes on fem una visita a cementiri, rectoria i Ermita, tornem a refer el camí cap a Molí de la Tolosa, Cal Mestre i passant per davant de la Muntada tenim un petit corriol cap a l'esquerra que ens porta a l'Ermita de Santa Cecília de Ragort que val la pena visitar. Continuem cap a Vallfogona del Ripollès on visitem el Castell de la Sala, Campanar del Pòpul, La Salut, El Comunidor i Església de Sant Julià.
Ara sortint de Vallfogona afront la pujada més forta de tota la ruta, però de molt bon fer fins al Coll de les Fonts d'Orri i aquí en una esplanada solejada parem per dinar. Ara toca el camí de baixada, igual el tros més maco de tota la ruta entre fantàstica vegetació fins a Sant Joan de les Abadesses. Aquí si us queda temps, podeu visitar el pont Vell i el poble. Ara toca el últim tram vorejant el Ter per fins a Mas Guanter on empalmem amb el carrilet en direcció Ripoll i passat la zona industrial ens desviem cap a la dreta a buscar el Ter i resseguim per l'Avellaneda la zona artística que en aquest moment està mig destruïda per l'última crescuda del Ter, però ja es torna a reconstruir. I finalment a fosques arribem al Ripoll on fem una petita visita final pel poble.

Font del Sofre

El Casot dels Cirers

Turo de les Fosses

La Casa del Mestre

Sant Bernabe de les Tenes

Santa Cecilia de Ragort

Sant Julia de Vallfogona

Coll de les Fons de l'Orri