Uploaded February 17, 2019

Recorded February 2019

2.3
4.6

near Dosrius, Catalunya (España)

A la part final d'aquesta ruta passem pel camí dels Retaules que Ernest Borràs ha volgut compartir amb el caminaires.

ERNEST BORRÀS
Durant més de trenta anys l'artista, músic i compositor Ernest Borràs ha realitzat un excepcional projecte d'escultures al bosc on art i natura es fonen sota la melodia espiritual del lloc. Ernest Borràs va viure a Las Palmas de Gran Canària fins al seu trasllat al bosc de Dosrius a Barcelona.
-Barcelona, ​​1928- és un artista atípic que exposa en el bosc de la casa on viu. A Dosrius, sí. Una joia en forma de paratge, un espai de serra prelitoral convertit en museu a l'aire lliure. Un descobriment.

diu:

85 anys
"Em dedico a l'art des de fa 32 anys, quan vaig venir a viure aquí. El bosc és l'espai on viu, és un terreny muntanyós, accidentat, de vegetació espessa i el sento com un espai sagrat i per afinitat a aquest sentiment tota la meva obra té un component místic important ", explica Borràs que va rebre el Tot al seu particular museu a l'aire lliure. "He arribat a la conclusió que no tinc un estil definit, familiar, reconegut on cada obra té una personalitat pròpia i és el resultat d'una vivència única, irrepetible, és la resposta emocional d'un instant únic", explica, per arribar a la conclusió conjunta que "si no tinc estil definit i el bosc és la meva font d'inspiració, el bosc és el meu estil".

Així, com alguns artistes saben i també ciclistes i excursionistes s'han sorprès de trobar, Borràs té un bosc ple d'obres artístiques que va començar amb una sèrie d'obres amb material reciclat i que últimament està dedicant a la sèrie retaules.
D'entre els diferents espais del bosc "primer veig el lloc i després crec l'obra perquè s'avinguin, és com si l'obra la demanés el propi bosc", explica el artista.Explica Borràs que "jo faig les obres pel bosc, per la natura, no per a mi o perquè les vegi la gent "i es reconforta quan pensa" que el bosc es les fa seves i les acabarà engolint ". Un dels materials amb els quals ha treballat més Borràs i que té presència a l'obra que exposarà a Mataró és la llamborda. "És la pedra utilitària per antonomàsia que ha fet la història, interpreto aquesta pedra com a dipositària de l'energia de moltes generacions que han imprès durant molt temps les seves petjades i l'instant únic del pas d'aquest moment, m'agrada deixar-em portar per la fantasia que és una pedra que ha recollit el trànsit de la història ", explica.

Barraca entre canyes

Camí dels Rucs

River

Riera de Can Rimbles

Creuar riera (habitualment seca)

Dreta

Deixem la rambla de can Rimbles

Coll de Can Xerrac

Drecera de les Arrels

Tree

Alzines sureras

Creu de Can Bruguera

Provisioning

Can Bruguera

http://www.canbruguera.com/ Can Bruguera està situat en plena natura, envoltat de muntanyes. Tenim bestiar per fer gaudir als més petits. Disposen d'un ampli aparcament, gran zona d'esbarjo i un camp de fútbol per els que vulguin gaudir fent uns tocs de pilota. La cuina es basa en carns a la brasa i productes típics catalans, essent fonamental tenir uns productes de màxima qualitat Fan esmorzars de forquilla, restaurant a la carta i celebracions des de 15 fins a 300 persones. Bon profit !!

Font de la Cornisa

Retaule del camí

Retaule de la Pau

Retaule de Sant Jordi

Retaule el so de la terra

Retaule del Sermó

Dosrius (Inici/final)

• Photo of milkiway22

milkiway22 Oct 11, 2019

Hemos hecho la ruta al revés. Primero hemos visto el museo natural que vale la pena entretener se. Buena caminata para una matinal. La pista de asfalto se puede en parte evitar por senderos interiores.