Uploaded February 10, 2015

Recorded February 2015

2.1
4.2

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta molt variada i plena d'interès a tocar de la gran ciutat.
Nosaltres hem optat per fer l'itinerari en sentit invers, a com es fa habitualment, per tant hem pujat primer pels cingles i hem acabat vorejant el riu Tenes. Fer-ho així té l'avantatge de fer el fort pendent fins els cingles d'entrada i de pujada, que és menys perillós. El monestir, i el riu amb els seus gorgs queden més al final de la ruta i ens ofereixen bonics racons per descansar i fer un mos.
Així doncs deixem el cotxe al carrer de Vallderos i comencem a pujar suaument cap els cingles girant a mà dreta pel carrer de la Font de Pedra. De seguida hem d'enfilar-nos muntanya amunt de forma més accidentada tot seguint les marques de pintura roja. Arribem al turó d'Ullar amb vistes damunt de Riells i de la Cinglera per on transitarem una bona estona. Continuem encara pujant un bon tros, encaixats entre parets de pedra, el pendent és important.Una vegada arribats a dalt de la cinglera trobem una pista més ampla que hem de seguir a mà esquerra.Les marques blanques i vermelles del gr ens van acompanyant entremig d'arboços, brucs florits i estepes. Les vistes són impactants.
Després de caminar durant poc més de 2km pels cingles de Bertí apareix davant nostre el salt d'aigua de Sant Miquel del Fai i ben aviat l'entrada al monestir. Com que hem pujat a peu tenim dret a una reducció en el preu de l'entrada. Nosaltres aprofitem per fer un tomb pel monestir i visitem l'església, el salt d'aigua i les dues coves. Tot el conjunt té molt encant.
Al costat de l'entrada del monestir surt un camí que molt suaument aquesta vegada ens baixa fins al riu Tenes gairebé a peu del salt. Visitem les restes de la central helectrica i anem seguint el riu i descobrint alguns gorgs ben bonics.
Passem per la masia de la Madella i en molt poca estona més tornem a estar a Riells i podem completar el recorregut.
Nosaltres l'hem fet en 4 hores sense comptar les visites i parades per dinar.

01 Inici Final

17 Aparcament Riells de Fai

• Photo of Elcaminador30

Elcaminador30 May 30, 2015

Demà farem aquesta ruta el meu amic i jo, està ben senyalitzada? Es pot banyar-se sense problemes als gorgs? Gràcies per compartir la teva experència. Una salutació.

• Photo of coros

coros May 31, 2015

Perdona, que no haguem vist el missatge fins ara.
    La ruta que hem fet no està super senyalitzada en el sentit que no hi ha rètols, però si algunes marques de pintura que t'ajuden. Pel que recordo, una vegada arribes al GR tot és més senzill i intuitiu, de fet de seguida veus el monestir al teu davant. El camí de baixada si que té un indicador i passa per una mena de camí ral que no té massa perdua.
    Dins el monestir no et pots banyar, en tot cas a la tornada, a prop de la central.
    Espero que hagueu gaudit de la ruta sense problemes.