Uploaded January 4, 2018

Recorded January 2018

1.9
3.9

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Caminada amb sortida des del centre de Ribes de Freser, en que hem pujat primerament a la collada de Segura, per a continuació baixar fins a Roques Blanques, creuant la carretera N-260 i el riu Rigat, per anar a trobar el camí de l’Embussada, que puja directe fins a la bonica població de Campelles, on aprofitem per visitar les ruïnes del castell, situat a sobre la població.

Davallem del castell i continuant pel camí de Sant Antoni, passem per la collada de la Casassa abans d’arribar a l’ermita de Sant Antoni, on hi ha una zona de lleure amb taules, barbacoes i fonts. Seguim endavant i anem fins a la roca del Duc, esplèndid mirador sobre el Puigmal, Noufonts, Torreneules, Balandrau, Puig Cerverís, Taga, Sant Amand, la collada de Toses, etc., amb Ribes de Freser al peus, a on arribarem, desprès de fer la forta baixada que hi ha.

El granòfir de Ribes de Freser.-
És el més extens i conegut de Catalunya i és de color rogenc ataronjat, que forma sobre la vila unes agulles a la roca de la Creu, al cim de les quals hi ha plantades una senyera i una creu. L’extensió del granòfir comprèn un sector del bac de la Rovira, a la vall de Pardines, sobre el castell de Sant Pere, la muntanya del turó de Segura, de 1.122m, al N de la vila, i la meitat de la muntanya de Sant Antoni, amb la roca del Duc, de 1.259 m, com a cim més alterós.
Geològicament, el granòfir és una roca volcànica a mig camí entre el granit i la diorita però amb l’estructura dels diferents elements que la componen no visibles a simple vista i està constituït per quars i feldspat potàssic amb algun cristall de plagiòclasi sòdica i biotita, i té textura microgràfica, és a dir, visible amb el microscopi.
Tot i que és una roca molt dura, les fractures i l’erosió dels rius han configurat aquests dos nuclis – roca del Duc i turó de Segura- més individualitats. La vegetació que arrela sobre d'aquestes roques és fortament àcida, amb abundància de bruguerola.

Sortida i arribada - Ribes de Freser

Ermita de Sant Antoni

Roca del Duc

• josmer1984 Jul 25, 2018

Ribes de Freser te indrets desconeguts.

• Photo of Little Henry

Little Henry Apr 22, 2019

gracies per la ruta Erill, la vam disfrutar molt.

bonica ruta que vam fer el 19 d'abril de 2019

• Photo of erill

erill Apr 25, 2019

Gràcies pels comentaris i celebro que us hagi agradat.