Moving time  3 hours

Recorded July 2019

1.2
2.4

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
Ref. dera RESTANCA - Ref. de COLOMERS - Ref. de SABOREDO
Ruta: CARROS DE FOC - Etapa 2
(Parc Nacional d'Aigüestortes / Sant Maurici, Lleida) Dimarts, 9 juliol 2019

Carros de Foc es pot iniciar des de diferents indrets. Aquesta és l'etapa 2 d'Esporqueret. La primera etapa es va iniciar a l'Embassament de Cavallers.

Etapa accidentada. Amenaça de pluja i tempesta. Es decideix fer ús de la via d’escapatòria: baixar del refugi en direcció a Pontet de Rius (Vall d’Aran) on ens recollirà un taxi que ens estalviarà part del recorregut i del perill. El taxi ens aproxima a l’aparcament proper a l’inici de la pujada a l’Estany i Refugi de Colomers. Per tant, fem només el tram des de l’Estany de Colomers, pel Coll de Sendrosa, fins al Refugi de Saboredo. El recorregut, ben mullat, és de bon fer. Els colors de la flora alegren el camí. El Refugi de Saboredo és diminut, però sembla que tothom ha dormit i descansat com Déu mana. El guarda és un amable i cordial amfitrió.

▶️ Trobaràs més detalls d'aquest singular i exigent tresc (mapa, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al blog esporqueret.

DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------ DATA

▶️ Senyalització de la ruta
Malauradament, tot i la popularitat d'aquesta ruta, no hi ha una senyalització unificada; detall no menor que em costa d'entendre que ja no s'hagi fet. La seguretat en alta muntanya és cabdal; més tenint present la popularitat assolida per aquesta ruta amb un nom tan comercial i llaminer com "Carros de Foc"!
Al llarg del recorregut s'hi trobaran trams amb:
◼︎ Estaques de fusta amb la punta pintada de groc.
◼︎ Rètols indicadors: direcció, topònims, temps del recorregut (detall no gaire precís, ja que el temps dependrà del pas del caminant; tanmateix orientatiu).
◼︎ Marques de GR (blanc sobre vermell).
◼︎ Fites de pedra a molts indrets (gràcies al voluntarisme generós de caminants).

Això dit, si el trescador té un mínim sentit de l'orientació i va proveït d'un bon mapa, el recorregut es pot seguir amb una certa tranquil·litat; especialment en dies clars, naturalment.