Uploaded November 15, 2018

Recorded November 2018

2.3
4.7

near Requesens, Catalunya (España)

Per arribar al lloc de sortida cal anar a Cantallops i d’allà agafar una pista apta per tot tipus de vehicles per pujar fins l’aparcament que hi ha a la vora del castell de Requesens. Sortida molt recomanable a la tardor.
Pugem per un camí marcat amb groc fins l’entrada del castell, anem cap a la dreta on trobem un camí senyalitzat amb un rètol de refugi, arribem a un creuament de pistes, anem que la va en direcció est, marcat amb refugi. Arribem al forn de calç i refugi del Centre Excursionista Empordanès , seguim un tub d’aigua i una senyalització amb pals de Paratge de l’Albera, que porta fins una plaça carbonera i una barraca. Baixem a la pista i continuem pel GR, cap a l’esquerra, tot passant pel mas de Mirapols, fins arribar a l’enllaç entre el GR 11 i el 10. Anem cap a l’esquerra per anar a trobar el GR 10,el camí va en lleugera pujada amb la tanca de la propietat de Baussitges a la dreta tot passant pel Pla de Collans, on hi ha una placa i una barraca, abans prèviament haurem passat a la propietat de Baussitges.
Un cop arribats al coll de l’Estaca, anem a l’esquerra tot seguint el GR-10, (compte en cas de boira), les marques ens porten fins el coll de l’Orri i el coll del Faig (senyalitzats).
Al coll anem en direcció nord-oest, senyalitzat amb groc, cal seguir les marques amb cura, doncs travessa varies vegades una pista secundaria i amb el groc de les fulles a la tardor a vegades i per les ziga-zagues que fa, i la forta baixada, pot ser difícil de seguir. El camí sempre te a la dreta un còrrec, que desemboca al torrent del Coll Pregon.
Arribarem a una pista principal, a l’esquerra va cap el refugi (senyalitzat), enfront tenim un indicador del Paratge (it. nº 4) i amb marcatge groc, seguim aquest, que va a pel costat del torrent, trobem un dipòsit d’aigua i un tub que segueix el camí, aquest desemboca a una pista, anem a la dreta tot travessant el torrent, per fer una anada i tornada, per visitar el pou de gel.
Retornem al GR, i el deixem al cap de poc i agafem una pista a la dreta per anar a visitar l’embassament, per tot seguit agafar un camí a l’esquerra (no senyalitzat) i que ens porta al lloc de sortida.

Anar i tornar

13-NOV-18 9:44:43

Enllaç GR 11 amb GR 10

13-NOV-18 10:21:06

Pas a la propietat de Baussitges