Time  7 hours one minute

Recorded September 2016

1.7
3.3

near Arànser, Catalunya (España)

A la sortida del poble de Martinet de Cerdanya agafarem una carretera a mà dreta direcció Aransa per arribar a la nostra fita Refugi de les Pollineres, tenim dues opció per arribar, la primera a uns tres km de Martinet trobarem un rètol que diu Llacs de la Pera on passarem per Lles de Cerdanya i Aransa, sempre per carretera asfaltada menys l`ultim tram d'uns 2 km, segona opció , és anar fins al Refugi de Cap de Rec ,un cop arribem aquí, agafarem una pista d'11 km en molt mal estat que ens portarà a les Pollineres, aquí deixarem el cotxe amb una zona de lleure al costat d'un llac petit, agafarem un corriol que ens portarà al Collet de Sant Vicents i el Refugi dels Llacs de la Pera passarem per un salt d’aigua per damunt de les rocas
Després desmorzar emprendrem la marxa per pujar al cim del Pedrafita o Tossal de la Truita,des d'aquí podrem gaudir excel·lents vistes la Tossa Plana de Lles, La Pica d'Estats El Cadi Moixeró i de complement al fonts, l'Aneto i la Maladeta.
Ara ens toca fer la baixada cap el Coll de claror,tindrem de vigilar per la forta baixada amb pedras fins a baix el coll 2570 m i sense perdre masa temps ens toca pujar al Monturull o torra dels Soldats, la pujada és una mica forta sobretot en uns trams una mica delicats on ens toca fer unes petites grimpades.
Un cop a dalt gaudirem fen fotos des de 2761 m tot el que era dura la pujada la baixada és molt suau, fins al Coll de Monturull, aquí ja veurem unes fites en què ens indican a mà esquerre la bassa de claror on anirem seguint fins a trobar el camí de pujada per arribar al punt de sortida i al cotge