Time  34 minutes

-30 f
1.7
3.5

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

L’aigua, en el clima mediterrani, sempre ha estat un bé escàs. Al llarg de la història, l’home ha realitzat petites infraestructures als cursos fluvials per aprofitar-ne la força hidràulica o bé per ampliar les zones agrícoles de regadiu. La ruta ens permet recórrer diferents parts del Ter Baix on hi ha algunes d’aquestes infraestructures, com ara recs, rescloses o molins, a part de conèixer els magnífics paratges que envolten els pobles medievals de la banda esquerra i dreta del Ter.
El rec del Molí, que neix a Ullà, és l'eix vertebrador d'aquest regadiu, que desemboca a l'Estartit, a la zona d'aiguamolls del Ter Vell.
Aquest rec es dirigeix cap a Torroella, irrigant tota la zona dominada principalment per les hortes, i rep en aquest entorn el rec Madral (que també prové del rec del Molí, que neix a Colomers). En allunyar-se del poble de Torroella i després de passar pel molí de Dalt, aquest rec es divideix, amb un braç que retorna al riu Ter, uns centenars de metres riu avall, i un altre braç que es dirigeix cap a l'Estartit, i ara rep el nom de rec Vell. Aquest rec Vell, abans d'arribar al molí del Mig, es divideix i forma el regadiu de Sentmenat, el qual a la vegada tindrà noves canalitzacions fins a arribar a l'Estartit. El rec Vell desemboca a la zona d'aiguamolls coneguda com el Ter Vell.

Els elements que veurem remuntam el riu són: el Molí del Mig, una pista ample, resseguint el Rec del Ter Vell, ens farà arriba fins el Molí de Dalt, podrem veure petits ponts sobre el rec. Per el camí dels Horts del Tamariuar ens porta fins el Pont del Rei. A partir d'aquí paral·lelament anem acompanyats del Ter per l'esquerra i el Rec del Molí i del Madral per la dreta. Passem el termenal d'Ulla i Torroella i les hortes i camps de conreus ens deixen a la resclosa d'Ullà i l'estallador que dona pas als recs. Un lloc de natura total.
Si fem una volta per aquest paratge agrícola podrem veure les poques restes de la antiga canóniga de Santa Maria d'Ulla.
De tornada podem veure diferents elements ja dins del nucli de Torroella, rentadors, pous, fonts públics.