Moving time  3 hours 5 minutes

-17 f
1.9
3.9

near Hanga Roa, Valparaíso (Chile)

Des del segon aparcament d'Anakena només cal seguir la pista que a poc a poc es va desdibuixant fins convertir-se en camí, sender i intuïció quan arribem a Hanga o Teo amb el seu petit palmerar i els tancats pel bestiar.

Cavalls i vaques pasturen lliures per tot el recorregut, un parell de palmeres solitàries reclamen la seva foto i alguns arbres ens proporcionen una ombra per descansar (si no l'han ocupat els cavalls abans que nosaltres.)

Cal portar aigua i protecció pel sol i les inclemències del temps previsibles, vent i pluja.

Només he marcat punts d'interès en alguns del ahus, petroglifs, hare paenga i coves més significatives, tota la zona és plena de racons interessants i paga la pena arribar al majestuós amfiteatre que emmarca Hanga o Teo.

La caminada no té pèrdua, cal vigilar alguns penya-segats a la costa i avisar algú si vas sol, no hi ha cobertura en tot el recorregut i és solitari.

Tanca

Hanga O Teo

Beach

Anakena

Dos ahus, inclòs el primer Moai que va ser redreçat a l'illa per Thor Heyerdahl i els Rapanui