Uploaded July 17, 2016

Recorded July 2016

0.8
1.6

near Queralbs, Catalunya (España)

Aprofitant que anem a recollir els nens a les Colònies dels Minairons Cantaires de NERET a La Farga (Queralbs), algunes famílies quedem al matí per fer aquesta preciosa ruta per els voltants de Queralbs, accessible per a tothom, no en va, els nens també la solen realitzar durant les colònies.
Tot i que el GPS dóna valors força distorsionats, la ruta és molt fàcil de seguir, primer gràcies als pals indicatius de la ruta (exemple a la FOTO 1), i després gràcies a que el sender ressegueix de molt a prop el Riu de Tosa, per la Vall de l’Estremera.

Sortim de la Plaça del Raig i per el carrer Plà ens porta a la plaça de la Vila. Al costat de l’Ajuntament hi ha un mirador des d’on podem contemplar una fantàstica panoràmica de la Vall de Ribes. El costerut carrer de l’Església ens deixa a l’Església de Sant Jaume, una de les joies de l’art romànic de Queralbs (L’actual Església de Sant Jaume va ser construïda al segle XII, reemplaçant la primitiva que data del segle X. L’element més destacat és el pòrtic, considerat un dels millors exemplars de porxo del romànic català).
Deixem l’església i el cementiri a la nostra dreta, i trobem el primer pal indicador de la ruta. La pista ens durà fins la Font del Coronel, just creuar el Torrent dels Plaus, parem un moment i carreguem aigua ben fresca.
La pista es converteix en un sender un cop ens endinsem dins el Bosc d’Estremera, els pals indicadors ja han desaparegut, però el corriol va remuntant de ben a prop del Riu de Tosa, el camí no té pèrdua, en aquest tram és habitual veure grups de gents banyant-se en diferents trams del riu. És un dels indrets més bonics de la ruta, el sender serpenteja envoltat d’una vegetació exuberant en un ambient humit i fresc, un paratge de bellesa excepcional.
El camí fins a l’Estret del Forn no és massa complicat, el desnivell no és molt alt, només cal vigilar els 2 cops que s’ha de creuar el riu, on caldrà ajudar els més petits (el primer per sobre d’unes roques i el segons sobre un tronc ben gruixut).
Un cop s’arriba a l’entrada de l’Estret, ens canviem de calçat per poder caminar per el riu (l’aigua està gelada però s’agraeix en dies calorosos com el d’avui), i en recorrem un bon tram, el riu ens ofereix un espectacular engorjat, on alguns les 2 imponents parets de roca amb prou feines estan separades per 2 metres, i l’alçada de les mateixes no deixa entrar la llum del sol.
Un cop hem gaudit d’aquest passeig per el riu,ens tornem a calçar i emprenem la tornada pel mateix camí, amb la variant de que finalitzem la ruta al Restaurant Can Constans, on dinem tots plegats a l’espera de recollir els nens a la tarda.