Time  8 hours 57 minutes

6,320 f
1.7
3.3

near Randān, Tehrān (Iran)

در هفدهمین روز از بهار 97 در گروهی دوستانه و به تعداد 5 نفر راهی روستای رندان در جاده امام زاده داوود شدیم. هدف، صعود به قله رندان به ارتفاع تقریبی 3000 متر بود. قله ای ناشناخته که در ویکی لوک هم ترک زیادی برای آن ثبت نشده بود. در نهایت ترک یکی از دوستانم را که در آن هیچ توضیح و وی پوینتی هم وجود نداشت دانلود کرده و راهی شدیم. در همان ابتدا مسحور زیبایی بی نظیر این روستا در این فصل از سال شدیم. درختان پر شکوفه و صخره ها و سنگ های زیبای این منطقه چشم ها را نوازش می کرد. برنامه را کمی دیر و در ساعت 7:10 آغاز کردیم. در نزدیکی آبشار برای صبحانه توقف کردیم. طبق ترکی که داشتیم پیش می رفتیم که در جایی از مسیر خارج شدیم چون فقط پاکوب سمت چپ آبشار را ادامه می دادیم. مسیر زیبا و هوا هم بسیار خوب بود. تا اینکه کوهنورد دیگری را در مسیر دیدیم و سوال پرسیدم و گفتند که این مسیری که می روید به سمت شهرستانک هست به همین دلیل تصمیم گرفتیم از همان جا بالا برویم و شیب تند و شن اسکی را به سختی بالا رفته تا بر روی یال بیفتیم و بتوانیم به مسیر رسیدن به قله برسیم. بعد از رسیدن به یال کمی تجدید قوا کردیم و باد هم شدت گرفت. 200 متر پایانی ارتفاع برای رسیدن به قله دارای شیب بسیار تندی بود که به آهستگی طی کردیم. در نهایت در ساعت 11:45 به قله رندان به ارتفاع 3062 متر رسیدیم و بر روی قله نیم ساعت استراحت کردیم. مسیر برگشت را از ترکی که داشتیم آمدیم که در بیشتر قسمت ها شن اسکی بود و سریع ارتفاع کم می کردیم. به دلیل وجود مناظر زیبا و ثبت عکس های فراوان زمان برنامه طولانی شد. در ساعت 16 برنامه با موفقیت و بعد از سپری کردن یک روز بسیار عالی در روستای رندان به پایان رسید .پ