Uploaded May 9, 2016

Recorded May 2016

1.4
2.8

near Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Pujada des de Pàrquing 1 unes 2,15 H desnivell 500 m
Pujada des de pàrquing 2 1,14 H desnivell 3350 m

Ruta segura para Perros
Aigua NO HI HA

Avui us convidem a descobrir una ruta a la Noguera amb molt bones vistes.

Prop de la vora més oriental del Mont-roig fa temps que ja hi havia un edifici que feia les feines de refugi lliure, però que estava en força mal estat, el refugi del Pletiu de l'Extrem. Ara esta arreglat i condicionat

El lloc és realment agradable, situat bastant a prop de les vies d'escalada del Mont-roig i a pocs minuts de la mateixa cinglera.

El punt de sortida poden ser 2 des de el pàrquing de la paret del Os o des de el coll de Orega, per arribar aquest aparcament necessitarem un cotxet apanyant ja que hi ha trossos de pista que son una mica trencats . La pista per la que he pujat es la de la esquerra, i realment no et per absolutament re que no es pugui veure des de el cotxe

Un cop al coll de Orega ara comença la ruta xula . Una fita ens marca el inici del sender que discorre per una zona de terra blanquinosa que ens portarà al barranc dels corrals on pujarem fort fort.

Passat el barranc girem a la dreta per anar guanyant alçada fins al coll del pletiu extrem . Un cop aqui ja tenim 5 minuts al refugi .

Cal aprofitar per gaudir de les vists impressionants cap a la noguera i el Segria .

El refugi esta molt ben conservat, cal que siguem curosos, un refugi lliure sempre el tenim que deixar millor que com l'hem trobat .

Deixeu sempre llenya, Netegeu i baixeu la brossa es un regal tenir un refugi així conservem-lo

460 m altura Puja fort
Camarasa al fons
Coll D'Orenga
400 m altura
740 m altura
La mega fita
El Montero vist desde mes amunt
589 m
si pujeu a peu es pot elegir pujar per un costat i baixar per un altre
Aquest parquin el farem anar en cas de portar turisme ja que la pista que segueix es apta per 4x4
Si voleu podeu pujar amb 4x4 fins aqui
829 m
Si podeu pujar amb 4x4 aquesta pista es la que he agafat jo. El estat de la pista foresta es força canviant
G2 Trk
Bosque Caducifolio
Camí de Llorenç de Montgai
Casa Forestal restaurada i força conservada