2.0
4.0

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Caminada per un dels paratges més agrestes i bonics del Prepirineu, el massís del Puigsacalm, frontera natural entre la Garrotxa, la Selva i Osona, amb unes excel·lents vistes de tot el Pirineu gironí.
S'inicia la ruta a Sant Privat d'en Bas, a costat dels gorgs i la zona dels Pins. Iniciarem la pujada pel vessant més vertical, que puja fort emmig dels faigs fins a l'ermita de les Olletes, excavada en una cova i que permet un descans abans de la segona part dura de pujada, seguint el torrent fins al replà de Santa Magdalena del Mont.
Arribats al coll de Joanetes, atacarem el Puigsacalm per la dreta evitant el Pas dels Burros que queda a l'esquerra i flanquejant la muntanya fins remuntar-la pel flanc més suau. Farem seguits els cims dels Llops, el Puigsacalm i el Puigsacalm Xic i vorejarem una mica per la part alta. Arribats a un collet, deixem el camí que va cap a Bracons i girem a la dreta per una canal que voreja la muntanya per un bonic sender i pistes on veiem petjades de senglars, cabirols i guineus sobre la neu.
El primer tram de descens serà per la Canal de les Eugues, un senderó que baixa ben dret en mig d'una canal i que ens durà a la pista que porta a Santa Margarida. Abans d'arribar-hi, girem a la dreta per veure l'impressionant Salt de Sallent i passar-lo per dalt, baixant pel seu costat nord. A l'arribar a la part baixa, ens queda resseguir el riu un tram fins agafar un corriol que ens mena a l'esquerra per les Rovires de l'Amat fins arribar a la mateixa pista per la qual hem sortit.
Excursió amb grans vistes i una dificultat moderada, tot i que l'ascensió és dura i trobarem algun tram amb cordes i graons. El més notable va ser la neu acumulada i glaçada que va fer d'algun dels trams una bonica aventura.
Picnic

Salt de Sallent

• Photo of Manel_49

Manel_49 Feb 26, 2016

Totalment d'acord amb el que expliques. Vistes molt bones. Vegetació exuberant. El Salt del Sallent, amb aigua, espectacular. Sortida molt aconsellable.