Moving time  one hour 51 minutes

Recorded January 2019

1.4
2.9

near Joanetes, Catalunya (España)

Puigsacalm (1515m) i Puig dels Llops (1486m) circular. Anada pel PR i tornada per les cadenes de la carena. Des de la Collada de Bracons, frontera comarcal entre la Garrotxa i Osona.

Si coneixeu la pujada plàcida al Puigsacalm des de la Collada de Bracons us recomanem aquesta circular més atrevida.

INICI: COLLADA DE BRACONS, Km 25 Girona. S'hi accedeix per GIV-5273 (Garrotxa) o BV-5224 (Osona). A cavall entre les comarques de la Garrotxa i Osona. En aquest petit revolt de la carretera hi caben 7 o 8 vehicles com a molt. Hi ha un rètol "Serres de Milany".

Des de la carretera es veu un senyal de pintura groga dalt el monticle pedregós, per on pugem fàcilment fent una grimpada o pel lateral.

El camí està senyalitzat i ben arranjat, puja molt suaument, gairebé imperceptible, entre faigs i boixos. És el GR 151.1 que ens portaria fins a Vidrà.

Collada de Sant Bartomeu
Aquí hi ha trencall rètol "Coll de Joan" que obviem.
Continuem pel sender de senyals grocs. Rètol pal indicador "Font Tornadissa / Vidrà"
Font Tornadissa: abeurador i font natural que es troba sota un faig.

Esplanada amb vistes: paisatges impressionants!

Els Rasos de Manter.
Cruïlla Ras de les Civaderes.
Passem una tanca de fusta.
Creu
PR verd-blanc Les Olletes, Sant Privat d'en Bas/ Santa Magdalena i Pas dels Burros.

Cim del PUIGSACALM (1515m.a.): un dels 100 CIMS del repte de la FEEC, amb un vèrtex geodèsic.

PUIG DELS LLOPS (1486 m.a): magnífica carena amb vistes a Joanetes, Ermita de Santa Magdalena del Mont i antena.

Caseta S.O.S.

Fita pedres pujada per l'esquerra. No trobarem senyals de pintura, però el sender és ample i plàcid i després esdevé un corriol al costat del bosc.
Arriba un punt on el sender "s'acaba" i comença una baixada dreta i vertiginosa! Potser no recomanable per anar amb nens petits o gossos.

Cadena: 3 trams encadenats fàcil.

Després baixem per la carena ajudant-nos de les arrels i aviat ve un segon tram de 3 cadenes en lleixa inclincada. Aquí trobem uns homes escalant.

Ull!!! Bifurcació dreta baixant. Si ens equivoquem canviem de carena!!! El trencall està rera d'una roca.

Enllaç amb el camí de l'anada: senyals de PR.

Fi de la ruta.

- - - -
* "El Puigsacalm és una muntanya de 1.515 metres que es troba al municipi de la Vall d'en Bas a la Garrotxa. És el punt més alt de la Serralada Transversal, una muntanya emblemàtica, amb unes excel·lents vistes als cims i les serres del Principat." (V.)

* "La Collada de Bracons" és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló a Osona i La Vall d'en Bas, a la Garrotxa, a 1.132 m. d'altitud. És partió d'aigües entre les conques del Ter i el Fluvià. (Viquipèdia).