Uploaded November 30, 2016

Recorded November 2016

2.0
4.1

near Joanetes, Catalunya (España)

Magnífica sortida, que només té el problema de que no es circular. No era aquesta la primitiva idea. Voliem sortir i acabar a Joanetes pujant el Puigsacalm pels ganxos nous i baixant pels ganxos vells, però ens vam trobar amb un sól molt mullat i relliscós que ens va fer desistir de baixar pels ganxos vells i ens va redirigir cap al Salt de Sallent i Sant Privat d'en Bas. Per a nosaltres no va ser cap inconvenient seriós perquè ns va permetre conèixer la preciosa zona del Salt de Sallent i de la vall que hi ha i perquè anàvem amb autocar. Entenc que si es porten dos cotxes pot resultar molt complicat de fer aquesta ruta.
La ruta ve pujant de manera constant en els dos primers km. però malgrat superat uns 500 mts de desnivell es fa bé. Un cop arribats al punt anomenat el Barret comença la pujada a la Canal Fosca pels anomenats Ganxos Nous. Aquesta via està molt ben equipada de manera que si no es té por es pot fer amb bastanta facilitat. La barana de ferro que hi ha a tota la canal dòna molta seguretat tant per agafar-se com per impulsar-se amunt en aquells punts en que es més complicat de progressar per la canal. Realment es un tram divertit. Un cop superada la canal ja es va sense cap mena de complicació cap el Puig dels Llops i el Puigsacalm, aixó si en constant pujada. Les vistes des dels dos cims son espectaculars, tot i que nosaltres no varem veure res per culpa de la boira que hi havia. Vam baixar fins al Coll de Joanetes desfent el camí de pujada i aquí ja vam començar a patir per culpa de l'humitat que hi havia. En aquestes condicions no tens masses problemes amb les relliscades mentre puges, però al baixar tot canvia i nosaltres vam haver d'abaixar radicalment el ritme de la caminada en un bon troç d'aquesta baixada, el terra estava molt malament. Al arribar al km. 6,2 ,aprox., del trajecte vam agafar la pista que ens portaria cap al Salt de Sallent i ja vam poguer caminar amb normalitat. El paissatge, com en tota l'excursió, es una preciositat. Mai havia vist el Salt de Sallent i la veritat es que quan vam arribar al Mirador del Salt de Sallent em va impresionar, primer perquè a sota teu, sense cap barana de protecció tens un centenar de metres de caiguda lliure ( cal anar molt amb compte en aquest punt, sobretot si es porta quitxalla) i segon perquè aquest salt es molt bonic. Després la ruta continua sense cap mena de complicació fins que s'arriba a la que es coneix com zona de Les Escales. No n'hi ha d'escales però la baixada, fins arribar a la llera del riu es fa amb una forta pendent i superant molts esgraons. Una vegada més el terra mullat ens va obligar a extremar les precaucions, relliscar i caure era molt fàcil en aquestes condicions. El tram però es molt maco. Un cop arribats a baix ja només es tractava d'anar seguint al costat del riu fins a la nostre destisnació final que va ser l'àrea de lleure de Els Pins situada a poca distància de Sant Privat d'en Bas.
En resum una preciosa caminada que, si es poden solucionar els problemes de logística que comporta el fet de que no sigui circular, us farà disfrutar de valent, amb paissatges i vistes molt maques, amb un salt d'aigua espectacular, treient adrenalina a tope al pujar pels Ganxos Nous i amb un bon desnivell acumulat. Només un consell, no la feu si fa poques hores que ha plogut i el el terra està mullat o si hi ha molta humitat perquè segur que caureu més d'una vegada i encara que normalment no passa res, sempre hi ha el risc de fer-se molt de mal en les caigudes.

Amunt

Fa poc que hem començat a caminar i ja hem pujat 200 mts.

Anem pujant. En alguns punts el terreny està molt relliscós i cal buscar alternatives per progressar

Amunt

Continuem progressant per un terreny molt relliscós

Cap a la Canal Fosca

Al costat dret de la fotografia es pot veure la canal per la que haurem de pujar. Al mig de l'imatge es veuen les antenes que hi ha a Santa Magdalena

Vistes quan ens acostem al Barret

Vistes des de la zona del Barret

Sports facility

Comença la diversió. Escala

Final de la Canal Fosca

Aquí acaba la Canal. Les fotografies adjuntes no son d'aquest punt sino de diferents indrets pels que es passa al pujar per aquesta Canal

Ermita de Santa Magdalena del Mont

Cami al Coll de Joanetes

Amunt

Aquest tram no tenia una gran dificultat al pujar però ja es més xomplicat de passar quan es va de baixada i el terra està tan mullat com estava el dia que el vam fer

Continuem pujant

Ara ja queda poc per arribar a l'esplanada a on podrem optar per anar cap al Puigsacalm o al Puig dels Llops.

Puig dels Llops

Puigsacalm

Al Cim del Puigsacalm, amb molta boira i zero visibilitat. Una llàstima!

Pista que ens porta cap al Salt de Sallent

En aquest tram es podia caminar amb facilitat, estava molt mullat però es caminava sense cap problema

La pista en aquest sector

Gorg al Torrent del Ginebrar

Torrent del Ginebrar

Mirador del Salt de Sallent

Espectacular i perillós. Compta amb acostar-se massa a la bora d'aquest mirador!

Torrent de Cavorques

Salt de Sallent vist des de la part superior i Riera de Sallent

Vistes de la vall

Començant a baixar per la zona de les Escales

Avall

Salt

Des d'aquí hi ha una bona vista del Salt de Sallent
Information

Corda

En aquesta zona hi ha una corda que ajuda a baixar

Una altre corda que ens ajuda a baixar per la zona de les Escales Ull! Al track aquest punt surt desplaçat del seu punt real. No sé perquê ha quedat gravat així però en realitat el punt està a la zona de les Escales per on anàvem baixant.
Information

Corda

L'últim tram de corda que ens ajuda a baixar per la zona de les Escales

Vista del Salt de Sallent

River

Creuant el riu per un pont de fusta

El pont està mig trencat al seu començament pel que cal començar a travessar el riu per les pedres i pujar després al pont

Cami que porta cap a Sant Privat d'en Bas

Seguint en tot moment pel costat de la Riera de Sallent ( el Riu Gurn més avall) El camí no deu tindre cap problema si el terra està sec, però el dia que hi vam passar estava molt mullat i calia anar amb compta en alguns punts.

Cami

River

Vista d'un dels gorgs de la riera

Vista del Riu

Arribant al l'àrea de picnic del Pins