Moving time  2 hours 59 minutes

Recorded May 2018

2.0
3.9

near Lluc, Baleares (España)

Torne a fer el Tomir. Des de novembre de l'any passat que no havia tornat. Aquesta vegada, però, la faig a l'inrevès de com la vaig fer. La ruta la qualifique de moderada (no té grans dificultats) però potser algú la pot trobar difícil o molt difícil (sobretot senderistes que no estiguen acostumats a fer trepades i a fer «trekking».

M'ha agradat més que la primera vegada... I amb la pluja i la boira... Mmmm! Genial.
Divideisc la ruta en tres trams:
A/INICI FINS CIM
B/BAIXADA FINS PAS DEL DIABLE
C/TORNADA PER BINIFALDÓ

A partir de la creu de Menut (on deixem el cotxe) seguim pista i ens desviem quasi de seguida a la dreta. Travessem bosc i enllacem amb el GR221 direcció Binifaldó. Quan passem una tanca a mà dreta veurem la senyal de pujada a Tomir. Seguim les fites i anirem ascendint, bordejant una empinada rosseguera que la tindrem a ma esquerra. Anem pujant cada vegada salvant més desnivell amb terreny molt dificultós de xafar.

Aplegarem al Pas del Cable i amb cura el passarem. No te dificultat, però pot suposar un problema per a més d'una persona. Seguirem les fites i tombarem a l'esquerra en una falsa collada per crestejar fins el cim del Tomir.

B/BAIXADA FINS PAS DEL DIABLE
Gaudim de les vistes i reposen energies, que la baixadeta que ens espera és d'alivi! Seguirem en direcció a la cava del Tomir (es veu des del cim) i a poc a poc anirem baixant seguint la ristra de fites que hi ha. El terreny és pedregós i s'ha d'anar amb cura, ja que s'hi combina pedra solta amb llençols càrstics. La veritat és que ens exigéix físicament, però és molt divertit i bonic. La baixada és llarga i va serpentejant entre pedra i matolls. De sobte tombarem a Ponent per encarar la part d' ombria del Tomir i seguint un fals pla ens plantifiquem (ara amb una clara pendent cap avall) als peus del Pas del Diable.

C/TORNADA PER BINIFALDÓ
Baixat amb cura el Pas (el problema és que pot esvarar una mica) en ensopeguen amb la part més incòmoda de l'excursió, ja que hem de seguir direcció Ponent creuant matolls de càrritx i desnivells importants. Seguiu el track i les poques fites que hi ha i no hi haurà cap problema. Aplegarem a un petit punt referenciat amb una fita on iniciem la davallada travessant un bonic carracar. Una vegada baix, seguirem ja per còmoda pista forestal.

Passarem per la Font de Sa Muntanya i a poc, passarem per l'itinerari sensorial fins aplegar a Binifaldó, on anirem a buscar la pista asfaltada per tornar al punt d'inici.

Mallorca i Tramuntana són la bomba. Cada vegada gaudeisc més perquè ja vaig coneixent millor els entorns. En fi... Que estic enamorat! XD

Salut, camí i muntanya i fins la propera.

Pas de pedra

Seguir direcció Binifaldó nord-est

Camping

Seguir fites a mà esquerra

Mur. Seguir-lo

Seguir pista direcció esquerra (llevant)

Seguir rectes direcció Binifaldó

Travessar porta i girar a dreta

Girar a sud. Seguir indicacions a la dreta

Rosseguera

Pujant pel costat de la rosseguera

Pas des Pedregueret (molt fàcil)

La cadena si voleu no la feu servir. Està posada per si de cas.
Risk

Ruins

Nevero del Tomir

Puig Caragolí

Gir a ponent. Final descens principal.

Baixada Pas del Diable

Pas del Diable (fàcil)

Pas del Diable superat. Aneu amb cura i ja està.

Inici baixada bosc

Del Pas del Dimoni fins ací hi ha molt poca fita i s'avança camp a través. Heu de seguir direcció Ponent

Seguir esquerra

Binifaldó

• Photo of Aires de la Serra Mallorquina

Aires de la Serra Mallorquina Jun 5, 2018

Hola Jordi, bona ruta. T'informo que els passos que has fet són: el pas des Pedregueret (habilitat amb cadena) i el pas del Diable.

Salutacions.

• Photo of Jordi Sempere i Vicedo

Jordi Sempere i Vicedo Jun 5, 2018

Hola Juribo! Moltíssimes gràcies per l'aclaració! Ara mateix ho rectifique. Una abraçada i bona ruta!