Uploaded May 2, 2017

-36 f
4.8
9.6

near Garbet, Catalunya (España)

Ruta llarga per les carenes de l'Albera. En general, tota la ruta es fa per senders marcats i/o carenes netes, així que no cal gaire explicació. Comento els punts potser més rebuscats:

- Al principi de tot, quan arribem a les afores de Llançà i pugem fins a dalt fins on acaba el Carrer Fenolleda a una petita placeta rodona, trobarem un tram que el mapa del ICGC marca un caminet i altres tracks hi passen. En realitat, trobarem que està una mica tapat d'arbusts baixos i no sembla haver-hi camí. Avancem pel mig, per on ens sembli, en direcció a sota la línia elèctrica. És un tram molt curt d'uns pocs metres, després ja trobem net i pista. He posat un waypoint indicant-ho.

- Per pujar a les Orelles de la Mula havíem vist un track que pujava directament per la cresta sud des del Coll de les Artigues i marcava passos de fins a III. Ens va semblar des del coll que era massa dret anant amb la gossa, i vam optar per fer la senzilla aresta que puja des de l'oest abandonant el sender quan ens hi posem just a sota. Aquí també tindrem algun pas de grimpadeta, però sempre els podem evitar anant menys per la cresta (cap a l'esquerra, vessant nord). Mirant la cresta sud mentre pujàvem per la oest, ens va semblar ja menys dreta i que tenia escapatòries en tot moment, però no ho podem confirmar del tot!

- Per pujar al Puig de Tirabaus abandonem el sender marcat. Seguirem la nostra intuició sempre prop de la carena i pel que sembla un corriol (creiem que ho és) que a vegades es tapa una mica, però sempre hi és i no costa gaire seguir-lo. Fins que passat el Puig de Tirabaus arribem a l'altre extrem de la carena i ja trobem una pista de nou.

El desnivell indicat no és correcte, en total són 2070m positius (segons el GPS i verificat sumant a mà desnivells sobre mapa).

TEMPS TOTAL: 10h 30min (amb parades)

Curt tram brut d'arbusts fins pista

Puig de les Aigües

la Torre Petita

Abandonem sender marcat

Pista

Puig de la Farella

Platja del Pi

• clara.gomez.arilla Aug 28, 2019

Vareu veure algun refugi pel camí?

• Photo of osukarusan

osukarusan Aug 28, 2019

Hola clara. Doncs no recordo trobar cap refugi... Potser pels voltants de l'ermita de Sant Miquel de Colera es podria arribar a fer bivac, i queda aproximadament pel mig del recorregut per dividir-lo en dos dies. En qualsevol cas, la carena que baixa del Puig d'Esquers fins a Colera, o també la riera de Molinàs, permetrien dividir la ruta en dues si es vol o cal escurçar-la. I a Colera hi ha allotjaments i càmpings.
    Salut!

• clara.gomez.arilla Aug 28, 2019

Perfecte!! Més que res és per feina que no.hi ha prou temps però bibac és bona opció i sinó cap abaix. Moltes gràcies!