Uploaded February 12, 2017

Recorded February 2017

1.2
2.4

near Caimari, Baleares (España)

PUIG DELS ALBELLONS
Excursió circular per les rodalies de Caimari. Deixem el cotxe a l'aparcament de l'àrea recreativa de es Fornassos o bé al primer revolt de la pujada cap Lluch.
Seguim el camí vell de Lluc fins arribar al punt on es creua amb la carretera, on veurem un botador que ens donarà pas al camí que puja cap al Puig.
Seguim el camí que ens fa ascendir ràpidament passant per un forn de calç una balma i dues sitges. En le derrera sitja acaba el camí i comença un sender per la part esquerra en el sentit de pujada. En arribar al coll trobem una fita de separació de Terme i des d'aquí seguim la paret cap a la dreta fins arribar al primer puig des del qual es tenen bones vistes cap al Masanella i n’Ali.
Des d'aquest punt baixem al coll seguint la direcció de la reixeta que ens queda a la nostra esquerra i pugem fins arribar al Puig dels Albellons on trobem el punt geodesic des d'on tenim una bellíssimes vistes sobre el pla de Mallorca i cap a la badia d'Alcúdia.
Per tornar al punt de partida simplement hem de seguir la reixeta cap al coll que està a l'esquerra del punt geodèsic mirant cap a Campanet i baixar per un pendent força pronunciada sense deixar de tenir la reixeta a la nostra esquerra, passant per un gran monticle de pedres pedres que sembla un talaiot o naveta molt destruïda. Seguim en la mateixa direcció fins arribar a una zona d'olivar arribant a la reixa que ens donarà pas al camí de Binibona a Caimari. Si no es vol saltar la reixa a uns 50 metres direcció Caimari hi ha una barrera.
Només ens faltarà seguir el camí fins a Caimari i arribar al nostre punt de partida.
Hem gaudit d'aquesta caminada Tomeu, Rosa, Nico, Palmira, Loli i Joan.

FORN DE CALÇ

Mountain pass

COLL PARET DE TERMA

COLL

PUIG DELS ALBELLONS

• Photo of quiquemor

quiquemor Jun 13, 2019

Bonita excursión con maravillosas vistas. Añadir que una vez en la cima la bajada es sin camino y campo a través, no es difícil, solo hay que seguir la valla metálica pero hay que saltarla un par de veces antes de llegar a la carretera. Gracias por compartirla.

• Photo of ferretonet

ferretonet Jun 14, 2019

Me alegra que hayais disfrutado de este bonito recorrido.