Uploaded December 14, 2017

Recorded December 2017

1.2
2.4

near Andratx, Baleares (España)

Deixarem es cotxo al costat dun supermercat d'Andratx, encara que podeu aparcar més proper a Son Prim, a un descampat darrere dun edifici on veureu que vaig fer una aproximació per veure si es podia accedir sense problemes i sol haver-hi lloc.
Vaig pujar pes Comellar de Can Pau, un lloc molt estret al començament i una pendent una mica empinada al començament on anirem trobant algunes restes d'elements etnològic, forn de calça, caseta de carboner de planta rectangular i teulada i al desviament a la dreta i més amunt vaig trobar rotlos de sitja que no són visibles des de abaix però per la paret lateral vaig intuir existien.
Una vegada arribat a sa art superior "Coll d'en Carrera" agafam a la dreta, a l'esquerra es va cap a un lloc que es diu s'Ermita i a Son Ceba que vaig averiguar pel mateix wikiloc pel track den Pouet que a desembre 2017 ja no es pot accedir per haver tancat sa propietat i prohibit el pas.
Assolit el cim del Puig de Sa Garrafa davallarem en direcció al Comellar de Sa Teia que no agafarem i seguirem crestejant en paral·lel seguin una dificultosa baixada pel desnivell i el tipo de terreny, molt erosionat, això si, ben fitat si presteu atenció, fins a arribar a un pinar just darrere dels depòsits d'aigua.
Per tornar al poble agaf un camí alternatiu que em dura al darrer Son Roig on anirem ja a cercar sa carretera, i evitam seguir per asfalt.
La dificultat és moderada sobretot pel tram fitat a partir del mirador natural on començam a crestetjar la davallada i ens fa avançar a poca velocitat per evitar caigudes innecessàries.

Camí a la dreta

Portell

Forn de calç

Ruins

Caseta des carboner

Construcció de planta rectangular amb aiguaves. Mé amunt a la dreta es poden intuir rotl.los de sitges
Information

Rotl.los de sitja

Seguir a l'esquerra

Rotl.lo de Sitja

Pujada a la dreta, punt groc

Puig de Garrafa

Punt geodèsic, 462 metres

Mirador natural

Lloc on podem divisar tota la costa des de Cala LLamp fins les Malgrat

Fites

Information

Arribada al pinar i camí

Giram a la dreta, sentit de davallada.

Pas de sortida

Diposit d'Aigua

Cadena

Passam per accedir a la carretera

Seguir a la dreta

Mai seguir a l'esquerra, camí tancat en direcció a s'Ermita i Son Ceba

• Photo of matabueyes

matabueyes Feb 16, 2019

Fantástica excursión y fácil de seguir la primera parte, después un poco liosa la bajada