Moving time  4 hours 52 minutes

Recorded November 2018

2.8
5.6

near Oix, Catalunya (España)

Ruta circular espectacular i de bon fer.
Aquestes són les fites més rellevants del tresc:
■ Mas el Peirer: un lloc espectacular per a un mas.
■ Mas de Bestracà: vistes al Canigó
■ Església de Sant Andreu de Bestracà
■ Puig de Bestracà (1058 m) i ruïnes del castell
■ Ruïnes del mas les Feixanes
■ GR-11 per la Vall d'Hortmoier fins a la Palanca de Samsó
■ Pont Trencat i Pont d'Oix (Pont Romà)

Trobaràs una descripció més detallada de la trescada pels voltants d'Oix al blog Esporqueret.

APROXIMACIÓ
Barcelona - Vic - Olot - Castellfollit de la Roca - Oix.
Des d'Oix: Iniciem el tresc des de la Plaça Major d'aquest bonic llogaret.

AVITUALLAMENT I PUNTS D'AIGUA
No hem trobat cap font vora camí.
Pel que fa a avituallament, hi ha dues opcions possibles:
1. Castellfollit de la Roca: Bar-Restaurant - Hostal Mont-Rock. És una molt bona opció. La seva ubicació és força avinent: al costat de la carretera N-260z (carretera d'Olot a Girona), a la sortida del poble i just abans del trencall que ens porta a Oix. Aparcament, cuina casolana. És lloc de pas.
2. Oix: Hostal de la Rovira. Situat a la Plaça Major, davant l'església. No és un mal lloc per a avituallament. Tanmateix, hem trobat l'inconvenient que no solen obrir fins a les 9.00 h. Oix és llogaret molt petit i no hi ha botigues. Lloc per aparcar.

SENDERS I SENYALITZACIÓ
■ Mapa Alpina 25 (1:25.000). Comanegra. El Talló·Ferran. Alta Garrotxa Oest.
■ Marques grogues a la sortida d'Oix en alguns trams. En alguns trams poc evidents, però sense problemes per seguir senders i corriols.
■ Corriol pedregós a la baixada de Bestracà, però ben fressat. Un cop arribats a les ruïnes de les Feixanes tornarem per pista forestal (GR-11) fins a l'altura de la Palanca de Samsó. Sense problemes.
■ Senyalització irregular en el tram del Pont Trencat fins al Pont d'Oix; caldrà estar atent a les marques grogues; en algun moment no són del tot evidents.

TRAM 1
■ Oix (Plaça Major) - Mas el Peirer - Sant Andreu de Bestracà

Des de la Plaça Major enfilem el carrer principal amunt (NO), seguint les marques grogues en ascensió continuada fins al mas el Peirer. Passarem just per davant del mas. I per pista forestal fins al mas de Bestracà. Passat el mas trobarem l'església de Sant Andreu.

TRAM 2
■ Sant Andreu de Bestracà - Puig de Bestracà - Les Feixanes

Des de St. Andreu de Bestracà continuarem l'ascensió per corriol evident, excepte en els darrers trams prop del cim. Aquí haurem de negociar amb cura el corriol, no sempre del tot evident. La baixada per la cara nord del Bestracà es fa per un corriol molt pedregós en un tram considerable. Després el corriol es torna normal fins a arribar a les ruïnes del mas les Feixanes, on enllaçarem amb el GR-11.

TRAM 3
■ Les Feixanes - Vall d'Hortmoier - Pont Trencat - Pont d'Oix - Oix

Des de les Feixanes tot serà pista forestal i seguirem el GR-11 per la Vall d'Hortmoier i riera de Beget fins a l'altura de la Palanca de Samsó. A partir d'aquest punt seguirem el PR C-186 fins a arribar al Pont Trencat (sobre la riera d'Oix). Just passat el pont, girarem pel corriol de mà esquerra en direcció a Oix (hi ha senyal indicador) per arribar al Pont d'Oix (també conegut com a Pont Romà). En la darrera part d'aquest tram caldrà estar molt atent a les marques grogues del recorregut, no sempre ben evidents. Passat el Pont d'Oix arribarem a Oix en un tres i no res.