3.4
6.8

near Sadernes, Catalunya (España)

Alta Garrotxa. Ruta circular des de l'Hostal de Sadernes (310m), pujada al Bassegoda pel Coll de Riu (998m) i baixada pel Pla de la Bateria - Coll de Principi- Riera de Sant Aniol- Sadernes. (sentit anti-horari).

Aquest cop, sense el gos. Avui estem a 29ºC i fa molta calor!

Ruta llarga i amb molt desnivell: 1000m desnivell en 10 Km!

Canviem l'itinerari de la darrera vegada i, seguint les marques grogues, visitem les esglésies romàniques del s.XII de Sant Feliu de Riu i de Mare de Déu de Les Agulles (ens encanten).

Zona de molsa en un racó de bosc increïble! Arbres, roques, riu... tot és molsa!!

Dues hores de caminada des de l'Hostal de Sadernes fins a l'església de la Mare de Déu de Les Agulles (870m), on dinem.

L'ascenció culmina amb una gimpada (10 últims metres) amb grapes i cadenes, seguint fletxes verdes.No té dificultat.

Al cim, vistes espectaculars. Hi passem molta estona, trobant els pessebres amagats. La bretxa de la cresta es veu molt bé.

Tornem de nit, travessant la riera de Sant Aniol diverses vegades, per les pedres o pels ponts.