Uploaded February 13, 2018

Recorded February 2018

3.0
5.9

near Sadernes, Catalunya (España)

Data: 3-2-18

Temps total: 8h35'
Temps sense aturades: 6h58'.

Pujada al Bassegoda des del poblet de Sadernes, seguint marques verdes i taronges i itinerari 5. Església de Santa Cecília de Sadernes, pont del Pas dels Aures, pont de Valentí, el Queret, església de Sant Feliu de Riu, castanyeda de la Plana, la Plana de Riu, collet del Vinardell, església de la Mare de Déu de les Agulles, collet de Santa Maria, caire de Comadells, grimpada amb cadena i grapes i cim del Bassegoda. Per baixar, seguim la tartera fins el coll de Riu (des d'aquest coll, seguim marques grogues fins a Sadernes), coll d'Espinabell, coll d'Alp, travessem el cingle de Gitarriu o Freixenet pel Treu Gros, coll de Faja, església de Sant Andreu de Gitarriu, mas El Serradell, cufí i Sadernes.

NOTA: Baixant del Bassegoda per la tartera, gairebé en el coll, perdem les fites, tot i seguir baixant per un camí fressat. El camí correcte tendeix a la dreta, mentre que el que seguim tendeix lleugerament a l'esquerra. Aquest camí desemboca a peus del torrent, on baixant un curt tram de roca (sense alçada i molt fàcil de baixar) i creuant uns matolls (sense camí, la pista només queda a 30 m.), arribem a l'ample pista, on seguim cap a la dreta, pujant i superant un parell de llaçades, fins el coll de Riu.

Pots veure el recorregut més detallat i un munt de fotos, entrant en el meu blog "El BuscaRacons", prement en "veure més".