Uploaded August 19, 2018

Recorded August 2018

1.6
3.2

near Vidrà, Catalunya (España)

Caminada pel Vidranès, fabulosa per les magnífiques vistes tant des del Roc de l'Àliga, com des del Puig Grillat, com des del Puig Cubell. Imprescindible GPS doncs hi ha diversos punts que porten a confusió i especialment el Coll dels Cans on la vegetació ha ocupat el camí i ens ha obligat a fer una volta fins al coll de Ciuret.

Arribem a Ciuret per la carretera de Vidrà que porta a Sant Privat d'en Bas. Deixem el cotxe just a sobre Santa Llúcia de Ciuret i comencem a caminar per la mateixa carretera per on veníem fins que uns 400 metres enllà ens enfilem una dressera que ens portarà un tros més amunt de la carretera que seguirem fins arribar a una gran torre elèctrica. Aquí sortirem de la carretera i agafarem un camí que ens portarà per davant d'una segona torre elèctrica, aquesta molt més petita, i ens enfilarem cap el Pla de la Creu.

Al final del Pla el camí es bifurca, cal seguir per la dret amunt durant uns 100 metres i aleshores trencar a l'esquerra enfilant-nos al marge per seguir un corriol amagat. No tardarem gens a arribar al Roc de l'Àliga amb una espectacular vista sobre Ciuret, Vidrà, Bellmunt, la Serra de Curull i el Puig Cubell.

Seguim la carena i pocs metres enllà arribem al Puig Grillat, així batejat per una trempada colla de Vidrà. Les vistes són molt similars aquí també, però potser una mica millors de cara a ponent.

Seguirem la carena fins arribar a sota el Puig de la Bioca on hi ha un gran prat, malauradament tancat amb fil espinós cosa que ens obligarà a baixar fins el coll d'en carabassa on hi ha la porta. Donarem la volta al Puig de la Bioca pels plans de la Carrejada on cal anar amb compte per trobar el camí a l'altra cantó. D'aquí al coll dels Cans és un moment.

En el Coll dels Cans, les falgueres, les ortigues i les argelagues han invadit el camí, per quin motiu ens hem vist obligats a fer un petit tom per llevant amb la finalitat de trobar novament el camí un tros enllà, però el camí que hem trobat no era el que tocava ja que no ens ha baixat directament al coll de Ciuret sinó que ens ha portat un xic més enllà per la pista dels Gronys.

Arribats al coll de Ciuret, cal seguir uns metres la pista fins a trobar a l'esquerra el camí i la porta que ens conduirà al Puig Cubell. La pujada és dreta però molt ben arreglada amb una escala de fusta inclosa o ganxos metàl·lics allà on hi pot haver una petita dificultat. La vista des del cim és espectacular!!!!

Baixem en direcció a la collada de Sant Tomàs, si bé prèviament també aquí haurem d'anar a buscar la porta de Platraver per poder-hi arribar. Ens sorprèn la font Fresca,, amb bon cabdal i aigua boníssima.

Des d'aquí i seguint una pista que comença al coll de Rabassola arribarem primer al Faig de Can font, un arbre monumental impressionant, a la casa de turisme rural de Can Font i finalment a Cal Pubill de Ciuret, de manera que ja tenim la volta sencera
Mountain pass

COLL DELS CANS

El Coll dels Cans

PUIG CUBELL

Foto des del Puig Cubell

DRETA AMUNT

Hi ha una bifurcació del camí, cal anar a la dreta

ESQUERRA AMUNT

Cal deixar el cami i agafar el corriol que surt a l'esquerra
Tree

PORTA COLLADA DE ST TOMAS

Foto de la porta

ROC DE L'ALIGA

Foto des del Roc de l'Aliga