Moving time  2 hours 42 minutes

Recorded December 2017

1.8
3.6

near Santa Coloma de Gramenet, Catalunya (España)

Per inicar la ruta, deixem el cotxe al Carrer Còrdova, a la part alta de Santa Coloma de Gramanet. Pujem fins la parada final del bus (Can Franquesa) i agafem el camí Vell a Montcada. Anem pujant i seguim les indicacions cap el poblat ibèric que correspon al nostre cim d'avui.

En aquest cim tenim una bona panoràmica de la part de Barcelona i del Vallès per la vessant posterior. A més es pot fer la visita a les runes del poblat ibèric, tot indicat amb cartells informatius.

Baixem del puig per la part oposada que és on es troba l'entrada al parc del poblat ibèric. Tornem al Camí Vell a Montcada fins arribar a un encreuament. Aquí tenim aprop el Dolmen Natural de Genís. Fem una sortida del camí fins arribar i fer-nos unes fotos al dolmen.

De nou a l'encreument, la part de més a l'esquerra ens porta a l'ermita de Sant Onofre. Seguint recte arribem a l'ermita de Sant Climent. Després de veure l'ermita, tornem a la pista per seguir-la fins arribar a un aparcament. Cap a la dreta arribem al monestir de Sant Jeroni de la Murtra, que es pot visitar.

Seguim el camí que passa per darrera del monestir per a passar per una gran explanada d'aparcament primer, i arribar a un creuament de varis camins. Aquí hem d'agafar el que puja a la dreta, marcat per uns esglaons. Uns metres més endavant es veu la Creu de Montigalà i hem de resseguir la pista fins arribar a la creu. Aquest és el punt més llunyer de la ruta.

Girem cua i amen desfent camí fins arribar a l'aparcament passat el monestir. Ara decidim agafar una drecera marcada pel GR que ens estalvia uns quants revolts. Seguim desfent camí fins arribar al creuament on hem anat al dolmen. Ara, de tornada, agafem la pista de l'esquerra que baixa.

La pista s'acaba a la carretera on estan les indicacions de la ruta dels íbers. Ara només cal baixar per la carretera uns metres per trobar-nos de nou el Carrer Còrdova on hem deixat el cotxe i finalitzar el circuït.

Dolmen de la cova d’en Genis