Uploaded December 8, 2014

Recorded December 2014

2.5
4.9

near Finestrat, Valencia (España)

“Puig campana i Ponoig”

DADES:
Data: 06/12/2014
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Font del Molí
Hora d’inici: 8:05 a.m.
Duració: 9:21:00 (4:17:00 en moviment)
Distancia: 15.9 km
Dificultat: Difícil
Desnivell acumulat positiu: 1427 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 1433 m (Dates del GPS)
Recorregut: Font del Molí – Pedrera – Puig Campana – Coll del Pouet – Coll del Llamp - Ponoig - Font del Molí

ITINERARI:
"Ruta de pujada al Puig Campana pel “carreró” (PR-CV 14) i baixada per la senda de l'ombria fins al Coll del Pouet. Des d'allí s'enllaça amb el PR-CV 17 de pujada al Coll del Llamp, i des del Coll se segueix pel PR-CV 16 de pujada al Ponoig. Baixada de Ponoig al Coll del Pouet pel mateix camí i tornada pel PR-CV 289 a la font del Molí".

DESCRIPCIO:
Deixem els cotxes en la Font del Molí i eixim des de la mateixa font direcció “al carreró” (pedrera) pujant per la carretera fins arribar a la senda marcada com PR-CV 14, que ens portarà al peu de la pedrera. La pujada de la pedrera la fem buscant (sempre que pugem) la Senda del Marxen dret fins arribar al “Bancal Del Moro”, des de açí girarem a la dreta a buscar la senda que puja al cim del “Puig campana”. Des de el Cim tenim unes vistes espectaculars, “la serra gelada”, “Aitana”, “Serra Bèrnia”, “Montgo”, etc... Seguidament baixem per el mateix lloc que em pujat fins arribar altra vegada al “Bancal del Moro” des d’ on agafem la senda del Ombriu PR-CV 289.1 que ens porta al “Coll del Pouet”. Des del coll agafem la senda marcada com PR-CV 17 Polop (pel Cigarrí) i per el “Coll del Llamp” enllaçarem amb el PR-CV 13 i PR-CV 13.1 que ens portarà al cim del Ponoig. Tornem per el mateix camí que hem fet per a pujar fins el “Coll del Pouet” Açí fem una bona paradeta per a dinar. Desprès de omplir la panxa agafem el PR-CV 289 “Font del Molí” passant per el refugi JM Vera i rodejant el Puig Campana fins arribar al mateix punt que iniciàvem la ruta.