Moving time  one hour 42 minutes

Recorded January 2018

0.9
1.9

near Bellvei, Catalunya (España)

Projecte de recuperació del cami vell de la Muga. Caminada que avui he fet amb el Pau Urgell, per dintre de la muntanya de la Muga, intentan redescubrir per hon els nostres avantpassats, els seus carros, i animals pujavan a treballar les terres de conreu, que hi havia en aquestes muntanyes, i a la vegada visitar ells llocs hon els nostres familiars havien treballat la terra, una terra que en mols cops no era ni seva, sino que tenia algun altre propietari, i que ara ja, ho es terra erma, ho be el bosc ja se la fet seva. Sigui com volgui hem pasat un molt bon mati caminan i recordant per la muntanya, i qui ens diu que d'aquesta caminada mes endevan no surt un projecte per recuperar aquets camins tan trillats per gent, carros i animals.
En aquesta mina d'aigua que condueix les aigues de Sta. Oliva fins Vilanova el meu avi, el Juan Brunet, "Pau Llorenç", m'exlicava que per la mina els treballador hi pasaben drets, i que les piles de terra que es veuen al costat del pou eren les restes de les excavacions que es feien a l'interior de la mina, que en aquells tems es va fer tot a força de les mans dels homes, a força de pic i pala.
És un castell situat al cim d'un turó, a 154 m d'altitud sobre el nivell del mar. Es troba en molt mal estat. Presenta encara alçades tres torres. A la banda lateral dreta en veiem dues de cilíndriques i emmerletades que presenten una torratxa i una sèrie de matacans sostinguts per cartel·les. A l'esquerra es pot veure una torre de tipus quadrangular rematada per merlets i amb un matacà. Malgrat estar molt enderrocat encara es poden observar una sèrie de finestres rectangulars. L'edifici està realitzat en maó i ferro.[1] En una fotografia del 1950 (Els castells catalans, Editorial Dalmau) es pot observar l'atac que ha patit l'edificació amb el pas dels anys. Història És un casal fortificat documentat el segle XI.[1] L'antic mas de La Muga és documentat ja en el segle XI. El mas fou objecte d'una restauració poc afortunada precedida d'una destrucció per tal d'aprofitar els materials. Les reformes foren inspirades per una dona rica de Bellvei que volia viure còmodament fora de Bellvei però veient cada matí el seu poblet.[2] El castell obtingué un aspecte carrincló. Avui dia el seu aspecte és deplorable, ja que, en ser abandonat, ha envellit molt de pressa a causa del temps i la incúria.