Uploaded October 19, 2016

Recorded October 2016

2.5
4.9

near Margalef, Catalunya (España)

Interessant tomb amb desnivell que passa per llocs tan emblemàtics de la Serra de Montsant com la ermita de Sant Salvador de Margalef, la Cogulla, el racó del Teix, i el Pantà de Margalef on, si tenim un esperit una mica aventurer podem fer la visita a la Cova de la Taverna.
Parking

ANTIC HOTEL TRES PINS

Lloc on podrem deixar els vehicles per tal d'iniciar la nostra ruta.

CAMI TERRA

Camí de l'ermita de Sant Salvador

MAS DEL MORERAR

Petita edificació a la banda dreta del camí.

COVA DE LA ROBA

Grandíssima balma per la qual passa el camí.

VISTA AREA PICNIC

Punt on acostumen a aparcar el vehicle i fins i tot a passar las nit, els escaladors.

AIXOPLUG

Petita balma, de fet ni hi ha més d'una, que en cas d'emergència es pot fer servir per aixoplugar-nos.

COVA DEL CARBO

Balm no tan llarga com la de la roba, però més fonda, amb una pared de pedra seca que resguarda de les inclemències del temps a aquell o aquells que i passin la nit.

ERMITA

Ermita de Sant Salvador, hi ha ls restes de l'antiga ermita dal enganxada al cingle. Cal destacar que la campana de l'ermita no es altre cosa que la punta d'un projectil dels fets servir durant la guerra.

FONT SANT SALVADOR

Sempre que he passat per aquí, tan a l'estiu com al hivern, me trobat que la font rajaba.

AREA PICNIC

Amb taules, recollidor de deixalles i focs que només es poden fer funcionar en les époques del any que no hi ha sequera.

GRIMPADA PER ROCA

Per sortir del barranc s'ha de fer servir un inclinat sender que finalitza en unes curtes grimpades per roca que quan humida pot ser relliscosa.

BIFURCACIÓ, SEGUIM EL SENDER DE LA DRETA

Ja a tocar de la serra Major, trobem una bifurcació de senders, hem d'anar a la dreta girant bruscament.

SERRA MAJOR

Trobem un pal dalt de la Serra Major.
Ruins

CORRALS ENRRUNATS

CAMI A ERMITA I A MARGALEF

Seguint per la serra Major en direcció nord-est, trobarem una bona quantitat de senders que baixant cap els barrancs, cal anar en compte de no fer marrades.

PORTELL I VISTA BARRANC DE LA COMA NEGRA

El barranc de la Coma Negra queda a la nostra esquerra, cal no baixar-hi.

CORRIOL A LA COMA NEGRA

Un desdibuixat sender surt de la dreta en direcció al barranc.

PORTELL PUNT D'ESPERA

El pal ens indica la direcció cap el barranc de la Coma Negra, nosaltres seguim la serra Major.

LA COGULLA

De fàcil identificació per que al punt més alt (1063 metres) si ha construït un vèrtex geodèsic.

PAL COGULLA

PAL I BARRANC DE LA TAVERNA

Pal a la serra Major que ens indica el camí a seguir per tal de baixar pel barranc de la Taverna vers el pantà.

CAMI A L'ESQUERRA DIRECTE COGULLA

Deixem un camí que baixa directa de la Cogulla.
Tree

TEIX MILENARI

Quan duem ja uns 400 metres de baixada, trobem una bifurcació cap a l'esquerra, ens conduirà al racó del Teix i a un teix mil·lenari.

RACO DEL TEIX

Es tracta d'una balma situada just davant del teix mil·lenari. Hi ha uns degotalls i un basis fet d'un tronc buidat, però casi sempre sec en èpoques caloroses.

PAL A LA DRETA CAP A LA COVA DE L'ASCLA

Un pal en una cruïlla, a la dreta es va cap a la cova de l'Ascla. Seguirem cap a l'esquerra.
Risk

JAÇ FALS DEL BARRANC

Aviat arribem al que podríem, pel seu aspecte, denominar jaç fals del barranc, pedres, salts i rocam arrastrar per les aigües. Compte amb les relliscades i amb les caigudes a diferent nivell .

PERILL DE RELLISCAR

Poc després el sol es torna molt pedregós amb abundants còdols, el que sumat a alguns salts i a que fa baixada ens pot dunar algun ensurt.

PAL DEL ITINERARI 3

Ja a prop del final del barranc un nou pal informatiu. seguint el camí que trobem a la nostra esquerra just abans de creuar pel pont, farem cap al forn dels Maquis i a la cova de la Taverna.

Lake

PAL I PRESA

Al final del pantà, la presa i una bifurcació de camins, hem d'agafar el que fa baixada que es torna cimentat.

AREA PICNIC I ACAMPADA A L'ALTRE COSTAT

Bridge

PAL I GUAL CIMENT

Tree

BOSC DE RIBA

Seguim una ampla pista en direcció a Margalef sempre al costat del riu.

PAL AMB BIFURCACIÓ

PAL AMB BIFURCACI�
Bridge

PONT DE PALANCA 3

Ruins

MOLI DEL MIG

Antic moli enrunat.

COVA DELS SOLANS

Gran balma convertida en corral.

PISTA A MARGALEF

el camí es torna ampla pista que baixa ràpidament cap a la població.