pratsc

Recorded March 2019

2.0
4.1

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Cadolles Fondes - Congost de Fraguerau - Riu Montsant - Aiguabarreig i zona de les coves - Pont Penjant - Ermita de Sant Bartomeu de Fraguerau - Pont Penjant - Cadolles Fondes.

El riu Montsant s’obri pas a través del magnífic congost de Fraguerau. Fou a la segona meitat del segle XII que una persona solitària caminava per primer cop per aquests paratges de Montsant. Era Fraguerau Miquel que cercant una nova vida més espiritual va trobar i s’instal·là en un racó preciós de Montsant.

En aquest itinerari de senderisme caminarem i interpretarem aquests bells indrets solitaris que respiren molta tranquil·litat. La energia que transmet la natura de l’entorn vivifica el nostre ser i augmenta la força del nostre esperit.Ruta circular amb començament i final a les Cadolles Fondes, al riu Montsant, a uns dos quilòmetres de l'ermita de Sant Antoni d'Ulldemolins. La ruta transcorre per senders i corriols per damunt la roca seguint el riu Montsant fins l'ermita de Sant Bartomeu i l'Aiguabarreig.

Arribarem a l'ermita de Sant Antoni des del poble d'Ulldemolins, al Priorat. Un cop a l'ermita podem deixar en nostre
vehicle al parking de l'ermita o continuar per una pista de terra fins a la zona de les Cadolles fondes,
on trobarem una cadena al camí a uns 500 metres i un petit aparcament per capacitat per uns 10 vehicles com a molt.
Començarem a caminar passada la cadena per la pista fins al balcó de les Cadolles fondes, on podrem veure les basses naturals
que fa a la roca el riu Montsant al seu pas per aquest indret. Seguirem endavant seguint marques de GR entrant al Congost de Fraguerau.
A uns 3 quilòmetres de les Cadolles Fondes trobarem el Pont Penajant que porta a l'ermita de Sant Bartomeu a la dreta. Seguirem endavant per
anar a visitar Sant Bartormeu a la tornada deixant les marques del GR (que van en direcció Sant Bartomeu) i seguint pel senderó al marge
esquerra del riu. Veurem que el senderó no té perdua i que en cas de dubte sempre tirarem a la dreta ja que hi ha trencalls que pugen cap a la
cresta de la muntanya. Després d'un parell de revolts arribarem a l'Aiguabarreig, on s'ajunten les aigües del riu Montsant i del barranc dels
Pèlags que baixen del Toll de l'Ou i més amunt. En aquest indret trobarem les diverses coves que estan marcades a la ruta i l'Engolidor una mica
més amunt direcció Toll de l'Ou. La tornada la farem pel mateix camí però aquest cop una vegada arribats al Pont Penjat el creuarem per anar a
trobar l'ermita de Sant Bartomeu a uns 10 minuts del Pont. Es tracta d'un paratge força solitari i molt agradable que val molt la pena de visitar.
tornarem ara si en direcció al Pont, les Cadolles i Sant Antoni per acabar la ruta en el mateix punt que l'hem començat.