Uploaded April 29, 2013

Recorded April 2013

2.3
4.6

near Pratdip, Catalunya (España)

Excursió circular amb eixida i arribada al poble de Pratdip. La primera part del recorregut va per dins d'un bosc de pins fins a l'inici de les Crestes de la Seda, no aconsellables per a persones molt sensibles al vertigen, malgrat que estan equipades amb cordes als llocs més exposats. Després de les Crestes encara queda el Morral de la Seda, equipat amb unes cadenes. Aquesta grimpada vertical es pot evitar per una senda que s'hi agafa a la dreta.

El recorregut continua fins a Mont-redon, que es veu enfront com una fita que s'ha d'assolir. Des del cim es veu gran part del recorregut i bones vistes sobre el camp de Tarragona i les serralades més pròximes.

El següent cim és la Creu de Llaberia, bona talaia sobre la mola de Colldejou i el Montsant. L'excursió deixa a la dreta la Miranda de Llaberia i continua fent la volta a la ferradura de la Dòvia.

Es comença a descendir pel Portell del Carreter, una espectacular canaleta que també està equipada amb una corda. El recorregut continua per la base mateixa dels cingles que des del començament de l'excursió hem estat veient enfront.

El trajecte és ara tranquil, sense desnivells, fins una cruïlla on girem a l'esquerra i baixem fort per la drecera de Zenon.

La part final va per un camí-pista fins a l'entrada per la part alta de Pratdip.

Crestes de la Seda

Grimpada continuada equipada amb alguna corda ben posada. Cal seguir els senyals blaus.

Crestes de la Seda (dalt)

Molt bones vistes sobre la mar, el camp de Tarragona, les serres dels voltants...

Mont-redon

Cim amb molt bones vistes sobre tot el recorregut i més enllà.

Creu de Llaberia

Espectaculars vistes sobre el recorregut i la mola de Colldejou.

Font del Ferro

Si no heu de baixar per aquest sender, no val la pena que hi aneu. És una cova amb aigua estancada que no aconsellaria beure.

Portell del Carreter

Canaleta molt vertical i espectacular que permet descendir a una faixa del cingle per on continuarà la senda.

Drecera del Zenon

En alguns mapes: drecesa d'en Zenon. Sender molt vertical que res té a veure amb els còmodes i segurs camins tradicionals. Mira que hauria costat poc fer uns quants llaços per baixar millor!

inici-final

Entrada al poble de Pratdip. Allí mateix es pot deixar el cotxe, hi ha una font per agafar aigua i un bar, que no obre massa prompte.

• Photo of jordisiol

jordisiol Mar 4, 2015

Feta ahir. Ruta molt completa i força exigent. Un entorn fantàstic i molt poc conegut. Felicitats.

• JOAN2013 Jan 15, 2019

Hola Tombaroques.
    Volem fer aquesta excursió que te molt bona pinta , però, el temps que es tarda per fer-la ens frena. El temps que dius es correcta? Gràcies