Uploaded May 4, 2017

Recorded May 2017

2.0
4.0

near Pratdip, Catalunya (España)

Descripció del recorregut: Pratdip, Sender del Puig de la Güena, Corriol de baixada al Coll del Marqués (Fins arribar a aquest punt hem anat trobant forces marques de pintura de color blau), PR-C 90 per l’Anxera i Rasa dels Estrets, Estrets del Riu Llastres, Caseta i Cisterna del Gorrió, Pla del Fideu, la Duera, Santuari de Santa Marina i GR 192 que pel Coll del Prevell torna a Pratdip.

Per fer aquest recorregut cal anar a Pratdip, on nosaltres hem deixat el cotxe a l’aparcament que hi ha a dins del poble. Hem començat a caminar travessant el poble, direcció al Puig de la Güena, passem pel costat del cementiri, caminem uns metres per la llera del Barranc de la Güena i comencem a pujar fort direcció al Puig. Quan la pendent es suavitza una mica, troben un encreuament (WP1), on una pedra pintada al terra ens diu que a l’esquerra s’hi troba la Cova del Diable. Hi anem, tot seguint un corriol en el que també anem trobant senyals de pintura blava. En arribar a la Cova (WP2), situada a sota del cingle, tornem a l’encreuament i seguim pujant, passem per sota d’una torre elèctrica i arribem a un camí de servei (WP3), el seguim per la dreta fins arribar a dalt de la carena, on trobem noves senyalitzacions (WP4), anem a l’esquerra uns 20 metres, fins que una nova pedra al terra ens marca a la dreta, el corriol que seguim direcció al Coll del Marqués, aquest tram, si be es molt vistos, es força tècnic i una mica complicat per la molta pedra solta que hi ha, es passa pel Pas del Caçador i pel Pas de la Rabosa, en els que cal posar alguna ma (o alguna altra part del cos si com nosaltres ho feu de baixada) i va seguint fins que arriba al Coll del Marqués (WP5), on troba el PR-C 90 (durant tota la baixada hem anat trobant forces marques de pintura blava que ajuden moltíssim a seguir el poc definit corriol). Ara anem a la dreta, seguint el PR, passem pel costat de les restes d’un pou de gel, per la Rasa del Estrets i arribem a la zona de la Font de l’Anxera, una mica mes endavant, el PR creua la Sequia d’en Marian i la segueix uns pocs metres, fins a trobar un nou encreuament on deixem el PR, per anar a la dreta, baixant fins al proper Riu Llastres (WP6). En arribar-hi anem a la dreta seguint el sender, ara pintat de verd i blanc, que durant una bona estona transcorre per la llera del riu. Aquesta part del Riu Llastres, anomenada "Els Estrets", es espectacular i val molt la pena fer-la, anem passant per sobre i entre les impressionants roques capritxosament arrodonides per l’aigua que anem trobant tot seguint el riu fins que una bona estona després, el deixem per anar a la dreta (WP7), seguint les marques que pugen cap a les restes del la Caseta del Gorrió, al costat de la que hi ha una cisterna prou ben conservada, el sender ara s’enfila fort i va vorejant el Pressó, a la dreta i cada vegada mes al fons ens queda el Riu Llastres i mes endavant, també al fons, veiem el PR-C 90 pel que hem passat abans, seguim, ara ja mes planerament fins arribar al Pla del Fideu (WP8), Senyalització, anem a l’esquerra direcció a la Duera, fins que passats uns 100 metres arribem a un nou encreuament on enllacem amb el GR 192 que seguim baixant per la dreta, arribem al Santuari de Santa Marina i la seva gran i cuidada Àrea de Lleure, que creuem i ja sense deixar el GR, creuem la carretera, pugem al Coll del Prevell i baixem al poble de Pratdip que ja esta a tocar.

Encreuament a la Cova del Diable

Cave

Cova del Diable

Encreuament amb el camí de serveis de les Torres

Encreuament a la Carena de la Serra de la Güena

Coll del Marques (PR-C 90)

River

Arribada al Riu Llastres

Deixem el Riu Llastres per pujar al Maset del Gorrio

Encreuament al Pla del Fideu

• Photo of Emili A.

Emili A. Dec 8, 2018

Baixar al Llastres costa una mica de trobar, els passos del Caçador i la Rabossa si ha de anar amb molta compte.