Uploaded January 9, 2017

Recorded January 2017

1.5
3.0

near Prades, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i retocada amb el Base Camp,
------
Prades (del llatí Pratum "prada") és una vila i municipi de la comarca del Baix Camp. El poble també és conegut com la Vila Vermella per la pedra sorrenca de color rogenc que caracteritza gran part dels seus edificis.
L'església parroquial està dedicada a Santa Maria. És d'estil gòtic i de nau única. La façana principal té diversos elements renaixentistes. Davant d'una de les portes laterals es troba una antiga creu de terme del segle XIII.
De les antigues muralles que van envoltar el municipi tan sols en queden dempeus algunes restes, així com dos dels portals amb dovelles. Prades disposa d'una plaça porticada dominada per una font d'estil renaixentista.
A uns dos quilòmetres del centre del poble hi ha una ermita dedicada a la Mare de Déu de l'Abellera. L'edifici és de 1570 i el 1578 se li va afegir el campanar. Va ser reformada per complet al segle XVIII. Al temple, de nau única, es conservava una imatge de la Mare de Déu que va ser destruïda el 1936. El 1940 es va realitzar una reproducció de la mateixa amb marbre procedent de Sarral.
Font: Viquipèdia.
----
VALORACIÓ: La valoro com a fàcil dons es un sender molt fresat i en molt bon estat i també hi ha molts trams de camí ample. Només cal anar una mica en compte de no relliscar en alguns trams que hi ha moltes fulles.
RUTA: Sortim de l'aparcament que hi ha passat el poble. Passem per la Plaça de Sant Roc on trobem la creu de terme al costat de la muralla i el portal que dona accés a la Plaça Major.
Podem aprofitar per visitar la plaça on veiem la famosa font vermella renaixentista, comerços amb productes típics de la zona, bars i restaurants.

Agafem el camí de les Hortes, seguim uns 2,5 quilòmetres fins a trobar una cruïlla a ma esquerra que baixa pel Barranc del Rebollar cap el Mas de la Mistera construit l’any 1929. Seguim fins a trobar el camí de Capafonts a Prades, i després trobem un rètol que ens indica el camí de l'Ermita. Els seguirem deixant el camí ample i anem pujant cap a l'ermita, passant per la Font de l'Abellera.
----
Arribem a l'àrea de descans i a ma dreta ja trobem l'Ermita de la Mare de Déu de l'Abellera.
Seguim després per un sender sota mateix de l'ermita, que va vorejant la Roca dels Corbs, fins a trobar un camí ample que amb suau pujada segueix cap el camí del Pics i desprès cap el Barranc dels Bassots, per tornar al lloc de sortida.

Esquerra

Mas La Mistera

Dreta direcció Ermita de l'Abellera

Urbanització

Picnic

Area de descans

Ermita Mare de Déu de l'Abellera

Esquerra

Font de la Verge de l'Abellera