3.0
5.9

near Prades, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Prades (Tarragona). El Recorregut es: Prades-St. Antoni-la Roca Foradada-i el seu Llac-St. Roc-Mare de Déu de l' Abellera-Capafonts-Mare de Déu de Barrulles-Roca del Grígol-Coves del Pere-Tossal de la Baltasana

Agafarem el camí senyalitzat de l'ermita de Sant Antoni (direcció a Llevant) fins trobar la cruïlla del Camí Natural, on seguirem per la pista que puja en direcció al nord-est (està asfaltada a pocs metres de la cruïlla) per ràpidament deixar-la i agafar-na una de secundària que marxa tot planejant a Llevant.
Passarem per la Balma dels Capellans, la de les Noies i arribarem a la zona de lleure. Visitarem la Font de la Foradada, el Llac i pujarem a veure la Roca Foradada. Un cop visitada anirem a la punta est del Llac i agafarem el rastre d'un camí que puja en direcció sud a trobar la balma de les Comes.
Continuarem pujant i sortirem a una pista que seguirem en direcció al sud-oest per arribar a l'ermita de sant Roc que ja veiem al davant. Continuarem (pal indicatiu) per el camí que ens baixa al petit santuari de la Mare de Déu de l' Abellera.
Uns metres abans del santuari i per la cara nord, tenim la font de l'Àngel. Visitarem el Santuari i agafarem el camí que baixa (es troba uns pocs metres abans de l'entrada al Santuari). Uns pocs metres més avall tenim una cruïlla (pal indicatiu), agafarem el que baixa a Capafonts. En la baixada trobarem per la cara de Llevant la Font de la Verge de l'Abellera.
En arribar a baix trobem una pista forestal que seguirem sempre tot baixant. Passarem per el costat de una zona de lleure i arribarem al poble de Capafonts (anirem a visitar l'església). Retornarem un tros enrrere i agafarem el carrer que baixa a la piscina i a la carretera de Capafonts que seguirem un petit tros fins trobar una cruïlla (pal indicatiu).
Seguirem la pista que porta al Santuari de la Mare de Déu de Barrulles (direcció al Nord-est) tot passant per el costat d'una balma i d'un forn de calç.
Un cop visitat el Santuari i en direcció al nord tenim una cruïlla de pistes (pal indicatiu). Agafarem la pista que puja en direcció al nord-oest (té una senyal de pintura groga al començament). Passarem per el Coll de Mont-ral i arribarem al Barranc de les Fontetes on deixarem la pista i agafarem el camí (és un camí dels de tota la vida que té alguna senyal de pintura groga) que puja per la cara de Llevant del Rec, fins trobar el Coll del Bosc Llarg (en la pujada passarem per el costat de la Font de les Fontetes)
En el Coll agafarem el camí que continua pujant, primer en direcció al nord-est i després al nord-oest per arribar un petit pla on tenim la casa de Mas del Gravat. Pel davant de la casa tenim un mirador natural que ens permet veure la Vall de Capafonts.
Continuarem per la pista que marxa sempre al nord-oest, tot creuant el gran Pla del Dineral, per arribar al Coll del Dineral on trobem el GR 171. Seguirem el GR que marxa per la pista en direcció al nord-oest fins trobar una cruïlla de camins on deixarem la pista i el GR, per agafar el Camí Natural que marxa tot pujant en direcció al sud-oest a trobar de seguida el Coll del Gríngol.
Aquí agafarem un rastre de camí (té una fita) que marxa per la carena en direcció a llevant a trobar la Roca del Gríngol. Retornarem al Coll i seguirem el camí tot baixant a trobar una pista forestal que seguirem en direcció a Ponent fins trobar una cruïlla (pal indicatiu) on la deixarem i seguirem el camí que puja a trobar la Cova del Pere (havia estat habitada).
De l'Era que està al davant de la roca surt el camí, que en direcció a Ponent ens baixa a trobar la pista forestal que seguirem (direcció nord-oest) per trobar una cruïlla de pistes. Agafarem la que marxa en direcció al sud-oest (estem sobre el GR 171 que seguirem sempre fins a Prades) fins trobar la cruïlla de la Baltasana (pal indicatiu).
Agafarem la pista (està tallada al trànsit) que puja al Tossal de la Baltasana (és un bon mirador de 360º). La baixada la farem per la cara de Ponent tot seguint un camí fressat que ens baixa a trobar una pista forestal. La seguirem fins trobar una cruïlla on anirem per el camí que passa per el costat de la Roca i la balma dels Colomers per anar a trobar un carrer de Prades que ens baixarà al centre del Poble.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Muntanyes de Prades.

St. Antoni

Molt maca!. Gràcies per compartir-la

• Photo of carmemartinezgriera

carmemartinezgriera May 7, 2016

Bona ruta i bones vistes .Gràcies no recomenable amb calor.