Uploaded August 29, 2014

Recorded August 2014

1.8
3.6

near Arànser, Catalunya (España)

Bonica caminada que hem començat a la pista que va de Cap de Rec a les Pollineres i els Llacs de la Pera, donat que els grans bassals que hi havia al camí, per la pluja d’aquests dies, ens han obligat a ser previnguts i no passar amb el cotxe. De totes formes, la caminada l’hem continuada anant primer cap al refugi de Pradell i des d’aquest lloc, encarar la pujada als dos cims.

Comencem a pujar seguint els senyals grocs amb el número 19, fins arribar al pla de les Someres, on ens hem anant desviant a l’esquerra direcció a les bassotes de Setut, però abans de canviar de vessant, hem anat pujant ja en direcció als cims, seguint unes fites de pedres que hem anat trobant.

Un cop dalt d’un altiplà sobre els 2.800m, hem girat a l’esquerra seguint un tram pla, cap al cim de Setut a on hem arribat en poca estona, desprès de passar per un tram penjat per entre pedres, que ens han obligat a ajudar-nos amb les mans per arribar al cim, on desprès d’esmorzar, em pogut gaudir d’unes esplèndides vistes sobre el pics d’Andorra i de la Cerdanya, i la gran quantitat de llacs, com el de Setut que teníem als nostres peus.

Reprenem la marxa i encarem la pujada a la Tossa Plana de Lles (o pic de la Portelleta pels Andorrans), seguint la carena, a o hi arribem amb poca estona i on tornem a gaudir amb les vistes, però a més, ara podem veure el vessant est, on hi ha a més de la Tosseta de Vallcivera, la Muga i la Mugueta que formen un circ, en el que hi ha els estanys de la Muga.

El cel s’encapota amenaçador i per això, decidim començar la tornada, baixant pel costat esquerra de la muntanya, fins arribar altre cop al pla de les Someres, on decidim trencar a l’esquerra per baixar cap a l’estany de l’Orri, donat que l’amenaça de pluja ha passat i torna a sortir el sol.

La baixada cap a l’estany i la resta de la caminada, l’hem feta sense seguir cap traça ni senyals (alguna pila de pedres veiem de tant en tant), donat que hem començat a trobar bolets (podeu veure la foto) i hem decidit anar-ne buscant mentre baixàvem pel costat de l’estany i en direcció a la pista on teníem el cotxe.