Uploaded July 17, 2014

Recorded July 2014

1.7
3.4

near Cirat, Valencia (España)

Fàcil ruta que ja s'ha convertit en tot un clàssic. Esta variant però comença a la Poza de la Umbria i així acaba el lloc ideal per a fer un bany després de travessar el riu (única dificultat de la ruta evitable continuant per la sèquia).
La ruta puja per pista a la carretera de Montanejos, continua pel camino de la Huertica cap al Tormo i des d'ací segueix el camino de Cirat que unia les dos poblacions. Es desvia just a l'arribar a la carretera per passar per la Cueva de Matrillas i baixa pel camino real de Aragón a Onda que duu a les cases del Collado Blanco, antic poblet per als treballadors de la central hidroelèctrica de Cirat.
Des d'ací continua per camí asfaltat fins a la central i la presa situada aigües avall.
L'últim tros és l'únic que presenta alguna dificultat doncs cal travessar el riu unes quantes vegades per això és millor evitar-ho a l'hivern, tot i què es pot fer la ruta per la sèquia encara què és més exposat.
Més informació a l'enllaç.

Lake

poza de la umbria

Poza del riu acondicionada com una platja per a poder prendre el sol i el bany. Davant hi ha uns grans pins on hi ha ombra.

pista esquerra

camino de la Huertica

senda esquerra

Camino de Ludiente a Segorbe.

el tormo

Poble: font, bar i tenda.

caseta del Peiron

Encreuament de camins. Per l'esquerra pista al Tormo. Recte pista a la carretera de Montanejos. Dreta pista del camí vell de Torrechiva. Recte camino de Cirat i per la dreta i amunt camino del Fire i los Mores.

recte

El pr de las masias (no oficial) puja a la dreta al corral de Alberto

dreta

el camino viejo continua coincidint un tram amb la carretera, cal seguir un senderol a la dreta no tan clar que va a buscar el barranc i el travessa per arribar a la cueva de matrillas
Cave

cueva matrillas

Cova adaptada per a servir de corral d'ovelles.
Lake

balsa central cirat

bassa de pressió per al salt d'aigua de la central. Des d'ací baixa un tub a pressió amb un salt de 130 metres fins a la central.

central hidroelectrica cirat

Central de producció hidroelèctrica amb 12,89 Mw de potència instal·lada.

presa cirat

presa que agafa l'aigua per a la central de vallat, per això es coneix oficialment com a presa de vallat, i la porta per una conducció soterrada d'11 km.

mirador el ociño

Mirador sobre el Ociño (o Hociño) que forma el riu Millars als seus peus, i també sobre l'altra banda de la vall del Millars.
Archaeological site

collado blanco

antic poble de treballadors de la central avui en dia abandonat i saquejat.

• iesbrochillop Jul 17, 2014

Ruta molt bona i refrescant, en raó s'ha convertit en una clàssica.