Uploaded November 11, 2017

Recorded November 2017

1.6
3.3

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Activitat feta amb Dolors i Francesc
Temps en moviment 3 hores i 53 minuts

Ruta circular que sortint de l'Aparcament de la carrretera BP-1121 de Monistrol a Montserrat ens permet fer dos dels 100Cims de la FEEC: L'Elefant o Roca de Sant Salvador i la Miranda de Santa Magdalena i visitar les ermites de la Santíssima Trinitat, Sant Salvador, Sant Martí, Santa Magdalena i Sant Miquel.

La dificultat de la ruta són les grimpades per les canals del Pou de Gat i la del Coll de les Tixores, entre la Gorrra Frígia i la Magadalena Superior.
El fet d'allargar l'itinerari passant per dos trams de GRs: de la Canal del Pou de Gat al Pla de la Trinitat i tornar pel Camí de Sant Miquel a l'Estació de Sant Joan, suavitza molt la superació dels desnivells, malgrat que allarga una mica el temps emprat en fer el recorregut.
Per fer la pujada a la Roca de Sant Salvador, cal buscar la diagonal que dibuixa la vegetació que creix arrelat a la roca i que duu gairebé al cim de l'agulla. Per arribar en aquesta diagonal hem de superar primer una fàcil rampa que ens porta al primer punt de dificultat. Es tracta d´una paret de 4-5 metres força drets on cal ajudar-nos de les mans per progressar. Petits arbustos ens donen seguretat tant a la pujada com a la baixada.
Superat aquest primer pas anem a buscar la lleixa amb vegetació que dóna al segon pas amb certa dificultat de l'ascensió. Millor fer-ho mirant a la paret si es té una mica de vertigen. Podem ajudar-nos dels arbustos que creixen en les esquerdes a la nostra esquerra.
Superat el flanqueig, ens hem d'afrontar ara al darrer pas de l'ascensió. Hem de superar una estreta i incòmoda escletxa que tot just supera el parell de metres. És estreta i abans d´afrontar-la sembla que no hi puguem passar, però fent servir les mans per ajudar-nos a tibar i no quedar-nos-hi enganxats se supera sense massa complicacions. Un cop superada, uns fàcils metres ens separen del cim.
Dalt del cim sentirem la sensació de ser al capdamunt d'una veritable agulla montserratina. Les vistes són espectaculars.
L'altre punt de la ruta que requereix certa prudència a l'hora de grimpar, és la pujada des del Camí Nou de Sant Jeroni a l'ermita de Sant Martí, passant pel Coll de les Tisores.
Aquest pas separa la Gorra Frígia de la Magdalena Superior i continua l'ascensió fins al Coll que uneix la Magdalena Superior amb la Magdalena Inferior.
Cal dir que una vegada superat aquest tram la resta de l'itinerari ens permetrà relaxar-nos i gaudir de les magnífiques vistes de l'entorn.
La tornada la farem baixant per les escales de pedra que uneix la Regió de Santa Magdalena amb el Camí de Sant Miquel que passa per Sant Onofre i Sant Joan Baptista i ens porta fins al Monestir, des d'aquí agafarem el Camí dels Degotalls fins al cotxe, com a alternativa també podem anar per la carretera que travessa la zona de pàrquing del Patronat de Montserrat.

Roca de Sant Salvador - L'Elefant

Pla de laTrinitat - Alt 946 m

Camí de Sant Miquel

Ermita de la Santíssima Trinitat

Coll de les Tixores.

Marques colors blanc i groc

Aparcament

Flanqueig paret de roca

Coll de la Canal Plana

Senyals color groc.

Miranda de Santa Magdalena.

Camí Nou de Sant Jeroni

Canal del Pou del Gat 672 metres

Ermita de Sant Martí.

Entrada Canal al Coll de les Tixores.

Pou de Gat - GR 172 - 865 metres

Corriol Pujada al Camí Nou de Sant Jeroni

Ermita Santa Magdalena

Restes Ermita Sant Salvador.