2.4
4.8

near Eriste, Aragón (España)

El segon sostre del Pirineu_3375m
Ruta llarga, 1875m de desnivell positiu si la comenceu des del pàrquing. Recomano fer nit al Refugi (jo ho hagués agraït..)on trobareu tota mena d'equipaments (wifi!, dutxes, llits, mantes, servei de cafeteria i restaurant...), situat a hora i mitja des del pàrquing, a 600m+. El camí fins al refugi és entre bosc on hi ha un sender completament marcat, no hi ha possible pèrdua.
A partir d'aquí tot el camí, perfectament marcat, transcorre entre pedregam, prou còmode per caminar. Es passa per un petit rierol on hi ha un pont de ferro forjat, doblegat pel mig, prou curiós... al cap d'una hora més o menys de camí obert per la vall, ens enfilem per la CAnal Fonda, on ens durà directament fins al collet que hi ha sota del Posets i la Cresta d'Espases. La canal fonda es fa pesada, no té massa atractiu. Un cop som dalt, aquesta és la part més maca i impressionant, on a mà dreta surt el camí cap a la cresta que ens durà al segon sostre dels Pirineus.
No té cap zona que us requereixi un nivell tècnic elevat, a part de la última cresta que et trobes als últims 100 metres de desnivell positiu, tocant al cim. No cal cordes, però per qui pateixi de vertigen pot patir una mica.

• Photo of jordisiol

jordisiol Oct 20, 2015

Espectaculars vistes. Aquesta ruta pinta molt bé!

• Photo of juantxeta

juantxeta Oct 20, 2015

Molt recomanable jordisiol!! ;)