Uploaded October 28, 2017

Recorded October 2017

1.5
2.9

near La Coma, Catalunya (España)

Port del Comte: Estivella-Ginebrosa-Forat de la Bòfia-Puig de les Morreres-El Forat-Estivella (Solsonès)

Iniciem la ruta a l'aparcament de l'Estivella. Sortim de l'àrea d'aparcament per la part superior-esquerra i agafem la pista de terra anomenada La Ginebrosa. En lleuger ascens, i amb bones vistes a la Serra del Verd i el Cadí, arribem al Forat de la Bòfia, que durant molt temps es va fer servir com a pou de gel.

Després d'un parell de fotos del Forat, tornem enrere i seguim pel corriol que abandona la pista cap el nord. En lleugera pujada arribem a un petit collet i, des d'aquí, podem gaudir de les magnífiques vistes dels prats herbats que tenim al davant, sota el Serrat de la Bòfia.

Travessem els prats i passem al costat d'un nou forat, una bòfia molt més petita que l'anterior, i ens dirigim al pal indicador que veiem al fons i a l'esquerra.

Arribats al pal indicador se'ns obre una nova gran planúria herbada en direcció nord, els Prats de Bacies i, al fons, podem veure el sostre vermell del vell Refugi de la Bòfia, actualment enrunat.

Seguim en direcció nord-oest, cap el Puig de Les Morreres, i arribem a un nou collet, el Portell de l'Ós, des d'on ja tindrem la primera visió de la Serra de Querol i del cim d'avui, inconfusible per la gran estructura metàl·lica que el corona.

Com el dia és lluminós i amb bona visibilitat, podem gaudir de bones vistes en 360 graus. Des d 'aquest punt veiem, clarament, el camí que hem de seguir fins el cim. Travessem una nova zona de prats i, en arribar als peus del bosc de pineda, iniciem una curta, però forta pujada, que ens deixa al cim del Puig de Les Morreres, a 2.212 metres.

El cim és ample i, malgrat l'antiestètica estructura metàl·lica que el corona, les vistes són magnífiques en totes direccions: El Cadí, la Serra del Verd, el Pedraforca, els Rasos de Peguera, la Serra d'Ensija, el Montseny, la Mola, Montserrat, la Serra de Busa, la Mola de Lord, Sant Llorenç de Morunys i el pantà de la Llosa de Cavall, entre d'altres. També trobem una vèrtex geodèsic en bon estat, on aprofitem per seure i dinar una mica.

La tornada la fem, pràcticament, pel mateix camí fins a la zona del Forat de la Bòfia. A partir d'aquí, en lloc de tornar per la mateixa pista de la Ginebrosa, decidim tirar rectes per la pista d'esquí del Forat. És un llarg i acusat descens per una pista herbada que ens deixa al costat del telecadira de la Bòfia. Des d'aquí, remuntem una mica per la pista del Solei que, en poca estona, ens torna a l'aparcament inicial de l'Estivella.

Curta i fàcil ruta circular que, en un magnífic dia de tardor, ens porta a un dels cims poc coneguts del Port de Comte, el Puig de Les Morreres, a la Serra de Querol.

Salut i bona caminada !

Portell de l'Ós.

Pujada forta

Puig de les Morreres, a 2.212 metres

Puig de les Morreres, a 2.212 metres.

Tornada del cim

Tornada del cim.

Seguim recte per la pista anomenada El Forat

Seguim recte per la pista anomenada El Forat.

Telecadira de La Bòfia

Telecadira de La Bòfia.
Parking

Aparcament i final de ruta

Aparcament i final de ruta.